-
1979 – 1988
ĽUŠ na Štefánikovej ulici v Bratislave (klavír – Viera Kardošová)
-
1988 – 1992
Konzervatórium v Bratislave (kompozícia – Stanislav Hochel, neskôr Peter Martinček)
-
od 1993
až do svojej predčasnej smrti študoval na VŠMU (kompozícia – Vladimír Bokes)
Mimoriadne talentovaný klavirista a hudobný skladateľ. Syn skladateľa Ali Brezovského. Založil a pôsobil vo viacerých kapelách rôznych žánrov. Ešte na konzervatóriu založil Súbor súčasnej hudby, pre ktorý komponoval klasické skladby, no zároveň sa nemenej intenzívne ponáral do vôd subkultúrnej, najmä punkrockovej scény. „Aj vďaka schopnosti premostiť tieto dva (nielen hudobne) oddelené svety, akademický a undergroundový, znie jeho hudba natoľko originálne. A ešte pre čosi: komponoval totiž z nutnosti. Z pretlaku, ktorý neustále pociťoval. ‚Mal ambíciu zhudobniť všetko, čo zažil: cestu autom, pocity z milovania, politickú demonštráciu. Tam, kde my ostatní používame kopu slov, on používal noty' objasňuje Patrik Lančarič [režisér dokumentárneho filmu Hrana]: ‚Stačilo mu vraj vidieť zaschnutý fľak na stole a už v ňom počul hudbu. Tento vzácny rozmer jeho talentu mi pritom umožnil zachytiť nielen vlastný život, ale aj dobu, v ktorej žil.“
(LANČARIČ, Patrik v rozhovore pre portál hnonline.sk)
Napriek tomu, že Marek Brezovský po sebe zanechal obrovské množstvo skladieb, nestihol za svoj krátky (no o to intenzívnejší) život vydať žiadnu tvorbu v podobe nosičov.