Program
Koncert v Kotešovej
Účinkujúci:
- Schöllnast Consort
- Ronald Šebesta[osobný profil] – klarinet (SK)
- Róbet Šebesta[osobný profil] – klarinet (SK)
- Tomáš Horkavý– invenčný roh (SK)
- Rudolf Linner– invenčný roh (SK)
- Katharina Mandl– fagot
- Andrea Skala– fagot (SK)
- Ján Prievozník[osobný profil] – kontrabas (SK)
Diela:
-
Anton Zimmermann
(1741 – 1781)
-
Parthia C dur
-
Allegro
Menuetto (Trio)
Finale
-
-
-
Juraj Družecký
(1745 – 1819)
-
Parthia B dur
-
Allegro assai
Romance. Andante
Menuetto. Allegretto
Siciliano. Andante
Menuetto
Rondo. Allegro
-
-
-
František Kramář
(1759 – 1831)
-
Parthia c mol P IV: 14
-
Largo. Allegro
Adagio
Allegro
-
-
-
Ignaz Josef Pleyel
(1757 – 1831)
-
Feldparthia B dur
-
Allegro con spirito
Andante quasi Allegretto (Chorale St. Antoni)
Menuetto, Trio – Rondo. Allegretto
-
-
Vstupné:
- vstupné dobrovoľné
Hudobnú produkciu v Prešporku / Bratislave determinovalo
v období habsburskej monarchie geografické a kultúrne prepojenie
s cisárskou Viedňou. Búrlivý život vo významnej metropole mal
rozhodujúci vplyv na udalosti v tomto vtedy ešte provinčnom meste.
Obdobie konca 18. a začiatku 19. storočia prinieslo závany nových
alternatív v oblasti inštrumentára a jemu zodpovedajúcich žánrov.
Veľkú obľubu si získavali ansámble, v ktorých figurovali takzvané
basetové rohy, respektíve klarinety, prírodné rohy, novodobé lesné
rohy a fagoty. Boli zväčša ovplyvňované existenciou vojenských
kapiel. Bratislavský rodák Anton Zimmermann, Česi Georg
Družecký a Anton Kramář mali s touto kategóriou hudobných
útvarov praktické skúsenosti. Senzitívne na ne reagoval aj Ignaz
Pleyel – autor veľmi blízky Josephovi Haydnovi.