Aubree Oliverson - husle
Mladá americká huslistka Aubree Oliverson, vyzdvihovaná za sugestívnu lyriku a radostný, originálny prístup, sa ukazuje ako jedna z najpresvedčivejších umelkýň svojej generácie. Vyniká jasnými, úprimnými a farebnými výkonmi, ktoré denník Miami New Times označil za „silné... prekypujúce sebavedomím a radosťou“. Ocenená ako majstrovská sólistka (San Diego Story), sa roku 2023 predstavila v rámci svojich sólových vystúpení, vrátane otvorenia sezóny Komorného orchestra New York, v Carnegie Hall (di Vittorio), Utah Symphony v Abravanel Hall (Morlot), Peace Orchestra Project (Mengoli) a Ridgefield Symphony s dvojicou Barberových a Esmailových husľových koncertov. Medzi ďalšie vrcholy sezóny patria vystúpenia s Kráľovskou liverpoolskou filharmóniou (Teychenné), Columbus Symphony (Miller), Orquesta Sinfónica de Navarra (Hoving), North Carolina Symphony (Prieto), Pacific Symphony (St. Clair), Des Moines Symphony (St. Clair), Amarillo Symphony (Jackson), Moldavská filharmónia (Macek), Excelentia Madrid (Braunstein), Štátny komorný orchester Žilina (Foron), Rousse Philharmonic Orchestra (Sachedina), New Haven Symphony (So), Puerto Rico Symphony (Valdés) a Kontrapunktus Baroque Ensemble; v dielach Brahmsa, Dvořáka, Barbera, Brucha, Korngolda, Mendelssohna, Čajkovského, Weinberga, Haydna, Saint-Saensa, Esmaila a Bacha. Aubree, nadšená všetkými obdobiami klasického repertoáru, sa snaží uvádzať nielen obľúbené štandardy ale prinášať aj menej známe diela: „Hrám hudbu, ktorá ma oslovuje bez ohľadu na to, ako často sa už hrá, znovuobjavujem stratené majstrovské diela a skladateľov, ktorí si zaslúžia viac pozornosti, v spojení s mojím vlastným sviežim pohľadom na klasiku. Dúfam, že ak si nejakú skladbu zamilujem ja, zamiluje si ju aj niekto v publiku.“ Medzi takéto diela, ktoré v priebehu rokov odohrala, sú aj Pergolesiho Koncert B dur, Koncert Julia Conusa (1896), Weinbergovo Concertino (1948), koncert Reeny Esmail The Blue Room (2007), koncert Salvatore di Vittorio Voyages of Aeneas (2022) a ďalšie. Aubree nedávno absolvovala európske turné s Jeanom-Yvesom Thibaudetom, Cliveom Greensmithom a Tatjanou Masurenko a v tejto sezóne spolupracuje s Anne Akiko Meyers a Philharmonic Society of Orange County v duu s dielami Bacha, Philipa Glassa a Händela-Halvorsena. Medzi ďalšie angažmány patria festivaly ako Aix-en-Provence Easter Festival s Gilom Shahamom, Rome Chamber Music Festival, Oropa Music Festival, Moab Music Festival, ChamberFest West a recitály na Grand Teton Music Festival a SOKA Performing Arts Center a mnohé ďalšie. Spolupracovala so svetoznámymi umelcami, ako sú Robert McDuffie v Harris Hall na Aspen Music Festival, Gil Shaham na turné v Mexiku, Renaud Capuçon vo Francúzsku, Joseph Silverstein v Salt Lake City a Lynn Harrell, Orli Shaham, Robert Chen a Andrew Marriner v Los Angeles. Aubree, ktorá sa snaží osloviť širšie publikum a poukázať na dôležitosť hudobnej výchovy od útleho veku, navštívila viac ako 100 škôl na západe Spojených štátov a vystúpila na národných vzdelávacích kongresoch, kde povzbudila tisíce detí, aby tvrdo pracovali a venovali sa hudbe. Nedávno prezentovala digitálne majstrovské kurzy pre organizácie ako Orchestra of the Americas, Music to Save Humanity a Kontrapunktus Baroque a zúčastnila sa majstrovského kurzu a spoločného vystúpenia s mládežníckym orchestrom Esperanza Azteca v Mexiku. Na prestížnom Verbier Festival Academy získala špeciálnu cenu za zásluhy, úspešná bola aj na súťaži Dorothy Delay na Aspen Music Festival, cenu získala aj na National YoungArts Foundation. Bola ocenená ako štipendistka prezidenta Spojených štátov amerických v oblasti umenia a nedávno bola vymenovaná za držiteľku ceny Francisa Rosena za rok 2023 na Colburnovom konzervatóriu, kde získala aj bakalársky titul a umelecký diplom. Aubree, študentka Debbie Moench, Eugena Watanabeho, Danielle Belen a Borisa Kuschnira na Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien, absolvovala Colburn Music Academy roku 2016 a Colburn Conservatory roku 2023, pričom deväť rokov študovala u Roberta Lipsetta. Aubree hrá na husliach Giovanni Battista Guadagnini, ktoré jej láskavo zapožičala Irene R. Miller prostredníctvom Beare's International Violin Society, a so sláčikom Jean „Grand“ Adam, ktorý jej zapožičala firma Metzler Violin Shop.