Steve Reich
STEVE REICH (1936, New York) študoval na Cornell University (1953 – 1957), navštevoval hudobné kurzy Williama Austina súkromné hodiny kompozície u Halla Overtona. V rokoch 1957 – 1961 navštevoval Juilliard School of Music (kompozícia u Williama Bergsma a Vincenta Persichettiho), neskôr absolvoval postgraduálne štúdium u Dariusa Milhauda a Luciana Beria na Mills College v Kalifornii (1961 – 1963). Ešte počas štúdia vzrástol jeho záujem o ázijskú hudbu, ktorý sa neskôr rozšíril na hudobné tradície ostrova Bali a Afriky. Počas leta 1970 získal grant Institute for International Education a odišiel študoval hru na bicích nástrojoch na Ghanskú univerzitu v Accre. Počas ďalších rokoch študoval u balijských učiteľov v Seattle a Berkeley, neskôr sa v New Yorku a Jeruzaleme venoval intenzívnemu štúdiu hebrejčiny a Tóry, ako aj tradičných foriem kantilácie.
V roku 1966 založil súbor Steve Reich and His Musicians (spočiatku trojčlenný), s ktorým uvádzal a nahrával vlastné diela. Spolupracoval s mnohými významnými choreografmi, ktorí vytvárali tanečné kreácie na jeho hudbu: Anne Teresa de Keersmaeker (Fase, 1983 – postavené na kompozíciách Drumming, Rain, Music for 18 Musicians), Jiří Kylián (Falling Angels postavené na Drumming, Part I), Jerome Robbins pre New York City Ballet (Eight Lines), Laura Dean (zadala objednávku na Sextet, pre balet Impact premiérovaný na Next Wave Festival a ktorý priniesol tvorcom ocenenie Bessie Award, 1986). Jeho diela vznikajú na objednávky významných svetových festivalov, súborov a symfonických orchestrov (Newyorská filharmónia, Bostonský symfonický orchester, BBC Symfonický orchester a mnohé ďalšie).
V roku 1994 sa Steve Reich stal členom Americkej akadémie vied a umení, neskôr Bavorskej akadémie umení (1995) a Commandeur de l'ordre des Arts et Lettres (1999). Počas svojej kariéry získal množstvo ocenení : Schuman Prize od Columbia University, členstvo na Dartmouth College, docentúru na University of California v Berkeley, čestný doktorát na Californskom inštitúte umení, ocenenie Skladateľ roka od Musical America's. Steve Reich podpísal exkluzívny kontrakt s nahrávacou spoločnosťou Nonesuch, ktorá v roku 1997 vydala retrospektívnu kolekciou na 10 CD pod názvom Steve Reich Works: 1965 – 1995.
Dielo (výber): The Cave, opera (1993), Three Tales, video opera (video Beryl Korot), hudobnodivadelná trilógia: Hindenburg – Bikini – Dolly (1997 – 2002), Pitch Charts pre ľubovolný počet akýchkoľvek nástrojov (1963), It’s Gonna Rain pre mg pás (1965), Come Out pre mg pás (1966), Melodica pre mg pás (1966), Piano Phase pre 2 klavíry / 2 marimby (1967), Violin Phase pre husle a mg pás / 4 husle (1967), Pendulum Music pre 3 alebo viac mikrofónov, zosilňovače, reproduktory a interpretov (1968), Four Organs pre 4 elektrické organy a maracas (1970), Phase Patterns pre 4 elektrické organy (1970), Drumming pre bicie nástroje, ženské hlasy, hvízdanie a pikolu (1971), Clapping Music pre 2 tlieskajúcich interpretov (1972), Six Pianos (1973), Hudba bicie nástroje, hlasy a organ (1973), Music for Pieces of Wood pre 5 párov ladených claves (1973), Music for Eighteen Musicians pre súbor a ženské hlasy (1976), Music For a Large Ensemble pre súbor a ženské hlasy (1978), Octet pre 2 flauty zdvojujúce klarinety, 2 klavíry a sláčikové kvarteto (1979), Variácie pre dychové, sláčikové a klávesové nástroje (1979), Tehillim pre hlasy a súbor / komorný orchester (1981), Vermont Counterpoint pre flautu a mg pás / 11 fláut (1982), The Desert Music pre zbor a orchester / súbor (1984), Sextet pre bicie a klávesové nástroje (1985), New York Counterpoint pre klarinet a mg pás / 11 klarinetov (1985), Three Movements pre orchester (1986), Salute pre orchester (1986), The Four Sections pre orchester (1987), Electric Counterpoint pre gitaru a mg pás / 13 gitár (1987), Different Trains pre sláčikové kvarteto a mg pás (1988), City Life pre súbor a mg pás (1995), Proverb pre 6 hlasov, 2 klávesové nástroje a 2 bicie nástroje (1995), Triple Quartet pre ozvučené sláčikové kvarteto (so záznamom), alebo tri sláčikové kvartetá, alebo sláčikový orchester (1998), Know What Is Above You pre štyri ženské hlasy a 2 bicie nástroje (1999), Electric Guitar Phase pre elektrickú gitaru a záznam (2000), Tokyo/Vermont Counterpoint pre KAT MIDI mallet a záznam (2000), Dance Patterns pre 2 xylofóny, 2 vibrafóny a 2 klavíry (2002), Cello Counterpoint pre ozvučené violončelo a viackanálový záznam (2003), You Are (Variations) pre ozvučený súbor a hlasy (2004).