Allegretto Žilina

07. 04. 2025 – 12. 04. 2025

Program

Komorný koncert – Elisabeth Plank

Utorok 08. 04. 2025 o 19:00

Dom umenia Fatra

Dolný Val 138/49, Žilina

Zobraziť na mape

Účinkujúci:

Diela:

  • Charles Nicholas Bochsa

    (1789 – 1856)

    • Rondo na motívy terceta "Zitti, zitti, piano piano” z 2. dejstva opery Barbier zo Sevilly G. Rossiniho

  • Franz Schubert

    (1797 – 1828)

    • Nachtstück, D. 672, upr. Elisabeth Plank

  • Elias Parish-Alvars

    (1808 – 1849)

    • Tiene a lúče: valčík, op. posth.

  • Lucio Bruno-Videla

    (1968)

    • Fantázia na témy Johanna Straussa, op. 45 (2020/2025) SVETOVÁ PREMIÉRA

  • Gustav Mahler

    (1860 – 1911)

    • Adagietto zo Symfónie č. 5 pre sólovú harfu, upr. Elisabeth Plank (1901-1902)

  • Monika Stadler

    (1963)

    • Alpské dojmy (2024)

      • I. Horské ráno
        II. Pokoj na vrchole   

  • Elias Parish-Alvars

    (1808 – 1849)

    • Scény z mojej mladosti – veľká fantázia pre harfu, op. 75

      • III. Môj dom je na chladnej zemi




Vstupné:

  • 8,- Eur / Vstupenky zakúpite online na www.skozilina.sk alebo v pokladnici ŠKO Žilina, ul. Jozefa Vuruma 138/6 011 28 Žilina (Otváracie hodiny: PO, UT, PIA 11:00 – 15:00, ST a ŠTV 15:00 – 19:00 a hodinu pred každým koncertom.
Foto: Elisabeth Plank © Julia Wesely

Elisabeth Plank © Julia Wesely

i

Charles Nicolas Bochsa síce vo Francúzsku čelil obžalobe zo sprenevery, no napriek tomu v zahraničí žiaril ako autor a pedagóg v oblasti harfovej hry a literatúry. Franz Schubert bol prvým skladateľom, ktorý vo svojej hudbe poukazoval na temné stránky ľudskej existencie; dôkazom sú najmä jeho vrcholné piesne a expresívne klavírne skladby v duchu nokturna. AngličanElias Parish Alvars bol žiakom Charlesa Nicolasa Bochsa a prezentoval sa ako jeho vzorný nasledovník. Svojou harfovou technikou inšpiroval nielen hráčov na tomto nástroji. Valčíky Johanna Straussa fascinujú ľudí na celom svete; argentínsky skladateľ a operný dirigent Lucio Bruno-Videla im vzdal hold vo svojom fantazijnom potpourri. Adagietto Gustava Mahlera patrí do kategórie „nebeskej hudby“ a v úprave pre harfu získava ešte transcendentnejší charakter. Jednou z najvýraznejších osobností súčasnej harfovej tvorby a interpretácie je Monika Stadler, ktorá technickú bravúru prepája s dráždivým crossover štýlom, v ktorom sa klasika stretáva s džezom, etnickou hudbou a zvukovými experimentmi...

x