Personálna bibliografia – Štúdie (kapitoly v knihách, slovníkové heslá, vedecké články)

  • 2018

    Bernard Clairvaux ́s poetry as the inspirations for the composers of the 17th century

    Musica Iagellonica, 2018, Krakov, roč. 9, s. 51 – 69
    (1. vyd., Musica Iagellonica)

  • 2018

    Italian sacred monody north of the alps

    From Chiara Margarita Cozzolani’s Scherzi di sacra melodia (1648) to Daniel Speer's Philomela angelica (1688)

    Musicologica Brunensia, 2018, roč. 53, č. 2, s. 87 – 104

  • 2017

    Music by the Gabrielis in the Levoča and Bardejov Collections

    Musica Iagellonica 8, 2017, Krakov, roč. 8, s. 95 – 116
    (1. vyd., Musica Iagellonica)

  • 2017

    The beginnings of the small-scale concertato motet on the territory of Slovakia

    Kalinayová-Bartová, Jana (ed.): Musicologica Istropolitana 13. The reception of the Italian small-scale motet in Central Europe, 2017, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 169 – 196
    (200 s., 1. vyd.)

  • 2016

    Philomela angelica Daniela Speera – k neznámemu dielu známeho hudobníka

    Philomela angelica by Daniel Speer an unknow work of a well-known musician

    Musicologica Brunensia, 2016, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, roč. 51, č. 2, s. 41 – 53

  • 2016

    The Utrecht Psalter – a new iconographic interpretation to the visual representation of the Psalm 107 (108)

    Utrechtský žaltár – nová ikonografická interpretácia a vyobrazenie k Žalmu 107 (108)

    Musica mediaeva liturgica II, 2016, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, Ružomberok, s. 197 – 209

  • 2016

    Talianske hudobné inšpirácie v zbierke Philomela angelica cantionum sacrarum Daniela Speera

    Italian musical inspirations in Daniel Speer’s Philomela angelica cantionum sacrarum collection

    Daniel Speer (1636 – 1707). Philomela angelica cantionum sacrarum (1688). Zv. 7/1. O Jesu mes amor. Venite qui esuritis. Venite gentes [Bratislava]. Ars Musica, 2016, Bratislava, s. 9 – 51
    (81 s., 1. vyd., Edícia: Musicalia Istropolitana)

  • 2016

    KALINAYOVÁ-BARTOVÁ, Jana – ZAJÍČEK, Peter: Kritická edícia = Critical edition O Jesu meus amor. Venite qui esuritis. Venite gentes

    Daniel Speer (1636 – 1707). Philomela angelica cantionum sacrarum (1688). Zv. 7/1. O Jesu mes amor. Venite qui esuritis. Venite gentes [Bratislava]. Ars Musica, 2016, Bratislava, s. 1 – 81
    (81 s., 1. vyd., Edícia: Musicalia Istropolitana)

  • 2015

    Tradičné a unikátne v zobrazení Ars musica z cyklu Septem artes liberales vo výmaľne Evanjelického a. v. kostola v Štítniku

    Lengová, Jana (ed.): Hudba – výskum – kontexty. [Music – research – contexts]. Zborník príspevkov z regionálnej konferencie venovanej 100. výročiu narodenia Františka Zagibu, usporiadanej 29. novembra 2012 v Jelšave, 2015, Ústav hudobnej vedy SAV, Bratislava, s. 54 – 71
    (164 s., 1. vyd., v spolupráci s Quirinus, občianske združenie)

  • 2015

    Medieval poetry as the inspiration for the composers of the 17th century

    Kačic, Ladislav (ed.): Musikalische und literarische Kontexte des Barocks in Mitteleuropa / in der Slowakei Konferenzbericht (Bratislava, 22. – 24. 10. 2014). Herausgegeben von / Edited by Ladislav Kačic, 2015, Slavistický ústav Jána Stanislava SAV, Bratislava, s. 27 – 41

  • 2015

    Italian music in the repertoire of Bratislavian musical institutions in the seventeenth century

    Italian Music in Central-Eastern Europe. Around Mikołaj Zieleński's Offertoria and Communiones (1611). Venezia. Edizioni Fondazione Levi, 2015, Benátky, s. 349 – 364

  • 2014

    Daniel Speer (1636 – 1707) a jeho Philomela angelica cantionum sacrarum

    Daniel Speer (1636 – 1707): Philomela angelica cantionum sacrarum (1688). Zv. 7/5. Ecce concipies in utero. Ecce annuncio vobis gaudium. Ecce quomodo moritur justus. [Bratislava]. Ars Musica, 2014, Bratislava, s. 9 – 17
    (84 s., 1. vyd., 1 partitúra, faksimile, noty, Edícia: Musicalia Istropolitana)

  • 2013

    Medzi Spišom a Sedmohradskom

    K interregionálnym hudobnokultúrnym kontaktom v strednej Európe na príklade neznámeho prameňa zo 17. storočia

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana X – XI. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2013, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 227 – 259

  • 2012

    Polychoral music in seventeenth-century Slovakia: Italian models and local variants

    La musica policorale in Italia e nell´Europa centro-orientale fra Cinque e Seicento = Polychoral music in Italy and in Central-Eastern Europe at the turn of the seventeenth century, Venezia, Fondazione Levi, 2012, Benátky, s. 377 – 397

  • 2011

    K aktuálnemu stavu hudobnoikonografického výskumu

    Urdová, Sylvia (ed.): Hudobné pramene – kultúrne dedičstvo Slovenska. Zborník príspevkov z konferencie, Bratislava, 23. – 24. novembra 2011, 2011, Slovenská muzikologická asociácia, Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Bratislava, s. 214 – 218
    (usporiadanej pri príležitosti 20. výročia existencie samostatného Slovenského národného múzea – Hudobného múzea)

  • 2011

    The symbolism and reality of musical motifs in wall paintings at Martinček – did they play ala in Slovakia?

    Baťa, Jan – Hlávková, Lenka – Kroupa, Jiří K. (eds.): Musical Culture of the Bohemian Lands and Central Europe before 1620 (Prague, August 23 – 26, 2006), 2011, Ústav hudební vědy, Univerzita Karlova v Praze, Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě, Koniasch Latin Press, Praha, s. 33 – 44
    (336 s., 1. vyd., Series: Clavis monumentorum musicorum regni Bohemiae. Series S (Subsidia), III.)

  • 2010

    Možnosti skúmania stredovekej nástennej maľby na Slovensku ako hudobného prameňa

    Hulková, Marta (ed.): Hudobnohistorický výskum na Slovensku začiatkom 21. storočia II, 2010, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 83 – 97

  • 2009

    Hudobné nástroje na nástennej maľbe v Martinčeku

    Pamiatky a múzeá. Revue pre kultúrne dedičstvo, 2009, Bratislava, roč. 58, č. 1, s. 2 – 9

  • 2009

    Nástenná maľba v rímskokatolíckom kostole v Martinčeku ako hudobnoikonografický problém

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2009, Bratislava, roč. 35, č. 2 – 3, s. 202 – 240

  • 2009

    KALINAYOVÁ-BARTOVÁ, Jana – CHMELINOVÁ, Katarína: Na okraj obrazu nebeskej hudby Spiša v 18. storočí

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2009, Bratislava, roč. 35, č. 2 – 3, s. 267 – 282

  • 2009

    Nárek Adama – k prameňom a historickým kontextom

    Lament v hudbe, Urbancová, Hana (ed.), 2009, Ústav hudobnej vedy SAV, AEPress, Bratislava, s. 181 – 196
    (príloha 18 s., Studia Ethnomusicologica IV)

  • 2009

    Ján Vest a najväčší organ v Uhorsku

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Príspevky k vývoju hudobnej kultúry na Slovensku, 2009, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 55 – 68

  • 2008

    On reception of Italian music in Slovakia in the seventeenth century

    Early music. Context and ideas 2, 2008, Jagellonian University, Krakov, s. 389 – 398

  • 2008

    Problémy hudobnej ikonografie stredoveku na príklade skúmania nástennej maľby v Martinčeku

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VII. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2008, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 9 – 50

  • 2008

    Probleme der musikalischen Ikonographie des Mittelalters am Beispiel der Untersuchung der Wandmalerei in Martinček

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VII. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2008, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 9 – 50

  • 2008

    Vzácna hudobná pamiatka v Martinčeku

    Hudobná ikonografia na Slovensku. Zborník z 26. seminára hudobných knihovníkov, 20. – 21. septembra 2006 v Rožňave, Drličková, Dana (ed.), 2008, Univerzitná knižnica v Bratislave, Bratislava, s. 78 – 90

  • 2007

    K činnosti a reflexii pôsobenia Jána Levoslava Bellu v Sibini

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2007, Bratislava, roč. 33, č. 3 – 4, s. 430 – 438

  • 2007

    Hudobné motívy na nástennej maľbe v rímsko-katolíckom kostole sv. Martina v Martinčeku

    Hulková, Marta (ed.): Hudobnohistorický výskum na Slovensku začiatkom 21. storočia I, 2007, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 61 – 77

  • 2006

    Hudobné motívy na spišských organoch zo 17. storočia

    Pamiatky a múzeá. Revue pre kultúrne dedičstvo, 2006, Bratislava, roč. 55, s. 43 – 49
    (Special issue in English)

  • 2006

    Medzi Kroměřížom a Pruským – ku kontaktom hudobných centier v 2. polovici 17. storočia

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana V. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2006, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 9 – 23

  • 2005

    KALINAYOVÁ-BARTOVÁ, Jana – CHMELINOVÁ, Katarína: Hudobné motívy na spišských organoch zo 17. storočia

    Pamiatky a múzeá. Revue pre kultúrne dedičstvo, 2005, Bratislava, roč. 54, č. 4, s. 35 – 41

  • 2005

    Spor Samuela Capricorna – spor tradície s modernou?

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2005, Bratislava, roč. 31, č. 3 – 4, s. 264 – 269

  • 2005

    Repertoire und Aufführungspraxis der mehrstimmigen Musik in der Slowakei im 17. Jahrhundert

    Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, 2005, Akadémiai Kiadó, Budapešť, č. 1 – 2, s. 51 – 67

  • 2005

    KALINAYOVÁ-BARTOVÁ, Jana – CHMELINOVÁ, Katarína: Musikalische motive in der Ausschmückung barocker Orgeln in der Slowakei

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana IV. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2005, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 81 – 104
    (príloha 23 s., obr.)

  • 2005

    KALINAYOVÁ-BARTOVÁ, Jana – CHMELINOVÁ, Katarína: Hudobné motívy vo výzdobe barokových organov na Slovensku

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana IV. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2005, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 81 – 130

  • 2005

    Polychória na Slovensku v kontexte inštrumentačnej praxe

    Matúš, František – Petőczová, Janka (ed.): Zachariáš Zarevúcky (Zarevutius). 400 rokov od narodenia evanjelického organistu a skladateľa. Zborník z muzikologickej konferencie, Prešov, 22. – 24. septembra 2005, 2005, Prešovský hudobný spolok Súzvuk, Prešov, s. 133 – 142

  • 2004

    Hudobné nástroje a nástrojárstvo

    Slovacicum. Kapitoly z dejín slovenskej kultúry (Pavol Žigo a kolektív), 2004, AEPress, Bratislava, s. 209 – 213

  • 2004

    Osobnosti európskej hudby a Slovensko – osobnosti slovenskej hudby a Európa

    Slovacicum. Kapitoly z dejín slovenskej kultúry (Pavol Žigo a kolektív), 2004, AEPress, Bratislava, s. 218 – 226

  • 2004

    Hudobná výchova

    Slovacicum. Kapitoly z dejín slovenskej kultúry (Pavol Žigo a kolektív), 2004, AEPress, Bratislava, s. 202 – 209

  • 2003

    Städtisches und höfisches Musikleben in Ungarn und in den Nachbarregionen im 16. – 19. Jahrhundert

    Medzinárodná muzikologická konferencia, Budapešť, 28. – 30. novembra 2003

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2003, Bratislava, roč. 29, č. 3 – 4, s. 551 – 553

  • 2003

    K otázke chórov v školskej hre na Slovensku v 16. a 17. storočí

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana II. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2003, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 115 – 126

  • 2003

    Zur Frage der Chöre im Schuldrama der Slowakei im 16. und 17. Jahrhundert

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana II. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2003, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 115 – 126

  • 2001

    Pamiatky renesančnej polyfónie v slovenských múzeách a archívoch

    Pamiatky a múzeá. Revue pre kultúrne dedičstvo, 2001, Bratislava, roč. 50, č. 4, s. 35 – 39

  • 2000

    Gegenreformation und Änderungen im Repertoire der mehrstimmigen Musik in der Slowakei am Ende des 17. Jahrhunderts

    Kačic, Ladislav (ed.): Gegenreformation und Barock in Mitteleuropa in der Slowakei. Zborník z medzinárodnej konferencie, Bratislava, 18. – 20. októbra 1999, 2000, Slavistický kabinet SAV, Bratislava, s. 299 – 305

  • 2000

    Skladateľ na Slovensku v 17. storočí – umelec či “manažér”?

    Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia I / Slowakische Komponisten I. Zborník /Bericht/ z medzinárodného kolokvia, Bratislava, 28. – 31. októbra 1998, 2000, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 175 – 183

  • 1999

    Hudobné múzeum Slovenského národného múzea – stav, problémy, perspektívy

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1999, Bratislava, roč. 25, č. 4, s. 509 – 514

  • 1999

    Hudobnoknižný trh a hudobnovydavateľské aktivity na Slovensku v 16. a 17. storočí

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1999, Bratislava, roč. 25, č. 2 – 3, s. 251 – 303

  • 1999

    Hudba a hudobné pamiatky

    kol.: Gotické umenie z bratislavských zbierok. Katalóg z výstavy, Mestské múzeum v Bratislave, máj – august 2000, 1999, Slovenská národná galéria, Bratislava, s. 69 – 73
    (170 s., 1. vyd.)

  • 1998

    Hudba na spoločenské príležitosti – príspevok k otázkam amatérskeho muzicírovania na Slovensku v 17. storočí

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1998, Bratislava, roč. 24, č. 3, s. 345 – 361

  • 1998

    Hudobnovydavateľské aktivity na Slovensku v 16. – 17. storočí

    Kritické edice hudebních památek. [Sv. 1]. Sborník příspěvků z konferencí Katedry muzikologie Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, konaných v letech 1995, 1996, 1997, Vičar, Jan – Felgrová, Božena (ed.), 1998, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc, s. 186 – 194

  • 1997

    Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum

    Pamiatky a múzeá. Revue pre kultúrne dedičstvo, 1997, Bratislava, roč. 46, č. 2, s. 64 – 65

  • 1997

    Hudobné motívy v liturgických kódexoch

    Pamiatky a múzeá. Revue pre kultúrne dedičstvo, 1997, Bratislava, roč. 46, č. 2, s. 24 – 25

  • 1997

    Zu den Anfängen der Barockmusik in der Slowakei in mitteleuropäischen Zusammenhängen

    Polák, Pavol (ed.): Mitteleuropäische Kontexte der Barockmusik. Internationale musikwissenschaftliche Konferenz, Bratislava, 23. bis 25. März 1994, 1997, AEPress, Bratislava, s. 147 – 151
    (Edícia: Historia musicae Europae centralis, Tomus 2)

  • 1996

    Polychória v hudobnej tradícii Slovenska

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1996, Bratislava, roč. 22, č. 3 – 4, s. 461 – 463

  • 1996

    Renesančná a baroková hudba

    Poklady hudobnej minulosti. Katalóg k výstave, Kalinayová, Jana (ed.), 1996, Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Bratislava, s. 72 – 76
    (104 s., 1. vyd., Edícia: Musaeum Musicum)

  • 1996

    Hudobná výchova – od stredovekého kvadrivia po Ratio educationis

    Poklady hudobnej minulosti. Katalóg k výstave, Kalinayová, Jana (ed.), 1996, Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Bratislava, s. 78 – 81
    (104 s., 1. vyd., Edícia: Musaeum Musicum)

  • 1995

    Múzeá v Japonsku – Japonsko v múzeách 2

    Múzeum, 1995, Slovenské národné múzeum, Bratislava, roč. 40, č. 4, s. 22 – 24

  • 1995

    Múzeá v Japonsku – Japonsko v múzeách 1

    Múzeum, 1995, Slovenské národné múzeum, Bratislava, roč. 40, č. 3, s. 17 – 21

  • 1995

    K niektorým metodologickým problémom (hudobnej) histórie

    Gruska, Viliam Ján (zost.) a kol.: Cesty hudby k mladým a mladých k hudbe, 1995, Nadácia Prebudená pieseň, Bratislava, s. 94 – 98
    (Zborník príspevkov viacodborovej rozpravy V. Podroháčskeho stretnutia mladých muzikantov Staré nôty mladých strún, Chata Zverovka, Roháče, 19. – 21. apríla 1995)

  • 1994

    Stredoeurópske kontexty barokovej hudby

    Hudobný život, 1994, Bratislava, roč. 26, č. 8, s. 1 – 2

  • 1994

    Hudobné aktivity spišských evanjelikov v Nemecku v 17. storočí

    Musicologica Slovaca et Europaea XIX, 1994, Ústav hudobnej vedy SAV, ASCO Art & Science, Bratislava, s. 53 – 62

  • 1993

    KALINAYOVÁ, Jana – TAUBEROVÁ, Alexandra: Hudobná história bratislavského jezuitského kostola

    Pamiatky a múzeá. Revue pre kultúrne dedičstvo, 1993, Bratislava, roč. 42, č. 2, s. 11 – 13

  • 1991

    KALINAYOVÁ, Jana – TAUBEROVÁ, Alexandra: Tradície pestovania hudby v dóme sv. Martina v Bratislave

    Pamiatky a múzeá. Revue pre kultúrne dedičstvo, 1991, Bratislava, roč. 40, č. 2, s. 9 – 10

  • 1991

    Koncepcia počítačového spracovania zbierkových predmetov v Hudobnom múzeu SNM

    Múzeum, 1991, Slovenské národné múzeum, Bratislava, roč. 36, č. 4, s. 10 – 16

  • 1989

    K problematike hudby v školských hrách

    Hudobné tradície Bratislavy a ich tvorcovia. Zv. 18. Horváthová, Katarína (zost.), 1989, Mestský dom kultúry a osvety (MDKO), Bratislava, s. 97 – 104
    (Referát z muzikologickej konferencie Hudobný život Bratislavy od stredoveku po barok v rámci Bratislavských hudobných slávností 1989)

  • 1989

    Najstaršie dokumenty k hudobnému životu v Pruskom

    Hugolín Gavlovič v dejinách slovenskej kultúry. Zborník z vedeckej konferencie, ktorá sa konala 3. – 4. júna 1987 v Považskej Bystrici, Sedlák, Imrich (zost.), 1989, Matica slovenská, Martin, s. 263 – 268

  • 1989

    Hudobné inventáre na Slovensku zo 16. a 17. storočia

    Zborník Slovenského národného múzea. História 29, 1989, Osveta, Martin, s. 281 – 303

  • 1988

    Beitrag zum Kennenlernen der Musik des 17. Jahrhunderts in der Slowakei auf der Grundlage von Informationen aus Musikinventaren und anderen sekundären Musikquellen

    Musica Antiqua 8. Vol. 1, Acta Musicologica, 1988, Filharmonia Pomorska im. I. J. Paderewskiego, Bydgoszcz, s. 479 – 487

  • 1985

    “Prodromus melicus” – bratislavská hudobná tlač M. M. Pollentaria zo 17. storočia

    Bratislavský hudobný barok. Hudobné tradície Bratislavy a ich tvorcovia. Zv. 14, Horváthová, Katarína (zost.), 1985, Mestský dom kultúry a osvety (MDKO), Bratislava, s. 55 – 58
    (Zborník prác zo 14. muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou v rámci Bratislavských hudobných slávností 1985, 3. októbra 1985)

Personálna bibliografia – Vedecké recenzie

  • 2005

    Eva Szórádová: Historické klavíry na Slovensku. Klavichordy, čembalá, kladivkové klavíry

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2005, Bratislava, roč. 31, č. 2, s. 210 – 213

  • 2003

    Jiří Sehnal a Jitřenka Pešková (ed.): Caroli de Liechtenstein-Castelcorno Episcopi Olomucensis Operum Artis Musicae Collectio Cremsirii Reservata

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2003, Bratislava, roč. 29, č. 1, s. 128 – 130

  • 1998

    Mitteleuropäische Kontexte der Barockmusik

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1998, Bratislava, roč. 24, č. 3, s. 452 – 454

  • 1991

    Márta A. Ghezzo: Epic Songs of Sixteenth-Century Hungary

    Hudobný život, 1991, Bratislava, roč. 23, č. 2, s. 5

Personálna bibliografia – Umelecká kritika a publicistika

  • 2001

    Miesto pre-

    PhDr. Janu Bartovú-Kalinayovú, riaditeľku Hudobného múzea Slovenského národného múzea

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 9, s. 8 – 10

  • 1999

    KALINAYOVÁ, Jana – LEHOTSKÁ, Miriam: Mozartov týždeň '99

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 7 – 8, s. 28

  • 1999

    Vzácne pamiatky liturgickej hudby

    Katolícke noviny, 1999, Bratislava, roč. 114, č. 44, s. 19

  • 1998

    Anketa

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1998, Bratislava, roč. 24, č. 3, s. 423 – 425

  • 1996

    Poklady hudobnej minulosti

    Literárny týždenník, 1996, Bratislava, roč. 9, č. 46, s. 15

  • 1992

    O stredoeurópskej hudbe 18. storočia

    Literárny týždenník, 1992, Bratislava, roč. 5, č. 20, s. 15

  • 1992

    Tvorcovia hudobnej Bratislavy

    Hudobný život, 1992, Bratislava, roč. 24, č. 6, s. 5

  • 1992

    V Skalici k 200. výročiu smrti Paulína Bajana

    Hudobný život, 1992, Bratislava, roč. 24, č. 14, s. 2

  • 1989

    Z histórie nototlače

    K 450. výročiu úmrtia Ottaviana Petrucciho (1466 – 1539)

    Literárny týždenník, 1989, Bratislava, roč. 2, č. 34, s. 15

  • 1988

    Joseph Haydn v Bratislave

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 17, s. 2

  • 1988

    Putovanie s Danielom Speerom

    Slovo o hudobnej výstave

    Literárny týždenník, 1988, Bratislava, roč. 1, č. 14 – 15, s. 21

  • 1987

    Pruské a jeho neznáma hudobná minulosť

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 5, s. 8

Personálna bibliografia – Knižné monografie

  • 2018

    Samuel Capricornus (1628 – 1665). Opus musicum (1655), zv. 9/1

    Benignissime Jesu, O venerabile Sacramentum

    Ars Musica, Bratislava
    (74 s., 1. vyd., Edícia: Musicalia Istropolitana. Zv. 9, Vydavateľstvo Ars musica)

  • 2011

    Hudba v stredovekom výtvarnom umení na Slovensku

    Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Bratislava
    (222 s., 1. vyd., Edícia: Musaeum Musicum)

  • 2010

    Úvod do hudobnej muzeológie

    Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava
    (96 s., 1. vyd.)

Personálna bibliografia – Editorská činnosť

  • 2017

    KALINAYOVÁ-BARTOVÁ, Jana (ed.): Musicologica Istropolitana 13

    The reception of the Italian small-scale motet in Central Europe

    Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL
    (200 s., 1. vyd.)

  • 2016

    KALINAYOVÁ-BARTOVÁ, Jana – ZAJÍČEK, Peter (ed.): Daniel Speer (1636 – 1707). Philomela angelica cantionum sacrarum (1688). Zv. 7/1. O Jesu mes amor. Venite qui esuritis. Venite gentes [Bratislava]. Ars Musica

    Bratislava
    (81 s., 1. vyd., Edícia: Musicalia Istropolitana)

  • 2014

    KALINAYOVÁ-BARTOVÁ, Jana – ZAJÍČEK, Peter (ed.): Daniel Speer (1636 – 1707): Philomela angelica cantionum sacrarum (1688). Zv. 7/5. Ecce concipies in utero. Ecce annuncio vobis gaudium. Ecce quomodo moritur justus. [Bratislava]. Ars Musica

    Bratislava
    (84 s., 1. vyd., 1 partitúra, faksimile, noty, Edícia: Musicalia Istropolitana)

  • 2001

    KALINAYOVÁ-BARTOVÁ, Jana a kol. (ed.): Sprievodca po zbierkovom fonde Hudobného múzea Slovenského národného múzea I

    Hudobné zbierky archívnej povahy 1965 – 2000

    Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Bratislava
    (349 s., 1. vyd.)

  • 1996

    KALINAYOVÁ, Jana (ed.): Poklady hudobnej minulosti

    Katalóg k výstave

    Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Bratislava
    (104 s., 1. vyd., Edícia: Musaeum Musicum)

  • 1995

    KALINAYOVÁ, Jana (ed.): Musikinventare und das Repertoire der mehrstimmigen Musik in der Slowakei im 16. und 17. Jahrhundert

    Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Bratislava
    (255 s., 1. vyd., Edícia: Musaeum Musicum)

  • 1994

    KALINAYOVÁ, Jana (ed.): Hudobné inventáre a repertoár viachlasnej hudby na Slovensku v 16. – 17. storočí

    Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Bratislava
    (242 s., 1. vyd., Edícia: Musaeum Musicum)

  • 1993

    KALINAYOVÁ, Jana – KAČIC, Ladislav – SESTRIENKOVÁ, Iveta (ed.): Laudate Dominum. Žalmy 17. a 18. storočia zo Slovenska / Psalmen des 17. und 18. Jahrhunderts aus der Slowakei

    Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Bratislava
    (150 s., 1. vyd., Edícia: Musaeum Musicum)

  • 1992

    KALINAYOVÁ, Jana (ed.): Tvorcovia hudobnej Bratislavy / Schöpfer der Musikstadt Bratislava

    Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Geoprint, Bratislava
    (42 s., 1. vyd., slovenská, nemecká verzia)

Bibliografia

  • 2013

    KAČÍREK, Ľuboš: Kalinayová-Bartová, Jana: Úvod do hudobnej muzeológie

    Muzeológia a kultúrne dedičstvo (Museology and Cultural Heritage). Vedecký recenzovaný časopis, 2013, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, roč. 1, č. 2, s. 176 – 177
    (Katedra etnológie a muzeológie)

  • 2000

    PETRENKOVÁ, Emília: Inventárne zoznamy hudobnín

    Knižnice a informácie, 2000, Matica slovenská, Martin, roč. 32, č. 7 – 8, s. 273 – 274

  • 1997

    SZÓRÁDOVÁ, Eva: Hudobné inventáre a repertoár viachlasnej hudby na Slovensku v 16. – 17. storočí

    Slovenské národné múzeum – Hudobné múzeum, Bratislava 1994

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 19, s. 9

  • 1997

    KALINAYOVÁ, Jana – KOVÁČOVÁ, Mária: Obraz kultúrneho dedičstva

    Rozhovor s riaditeľkou Hudobného múzea PhDr. Janou Kalinayovou

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 1, s. 3

x