-
1977 – 1981
gymnázium, študoval hru na klavíri a súkromne kompozíciu u Víťazoslava Kubičku
-
1981 – 1986
VŠMU (kompozícia – Ivan Hrušovský)
-
1987 – 1992
hudobný režisér Slovenského rozhlasu v Bratislave
-
1992
šesťmesačný pobyt vo Francúzsku
-
1992 – 1994
redaktor v Slovenskej filharmónii
-
1993
stáž v štúdiách GRAME v Lyone
-
1994 – 1997
v slobodnom povolaní
-
1999 – 2000
štipendista ArtsLink vo Philadelphii
-
2000 – 2016
vedúci Oddelenia edičnej činnosti Hudobného centra v Bratislave
"Hudobný jazyk Zagarových skladieb charakterizuje snaha o syntézu tradičných kompozičných ideálov a novodobej výpovednej hodnoty. Svoje kompozičné východiská, ktoré často pochádzajú z diel starších štýlových období, podrobuje transformáciám, pričom výsledkom uplatnenia tejto „dvojitej logiky“ býva dielo, ktoré možno chápať ako novodobý komentár k jestvujúcej stabilizovanej kultúrnej hodnote. Toto východisko pritom môže tvoriť minimalistický tvar (Hudba k videu), brahmsovský koncept komornej hudby (Trio pre violu, violončelo a klavír) či tradičná podoba kresťanskej hudobnej kultúry (Stabat mater; Pater noster; Apocalypsis Iohannis). Zagarove skladby pritom nestavajú do popredia princípy polyštylistiky, ale skôr syntetický zámer premosťujúci pôvodné rozporné východiská."
(GODÁR, Vladimír: Peter Zagar. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 287.)