• 1959 – 1963

    Konzervatórium v Košiciach (klavír – Mária Mašíková-Hemerková)

  • 1963 – 1967

    JAMU v Brne (klavír – František Schäfer a Karel Jandera)

  • 1990 – 1992

    VŠMU, ašpirantúra (Ivan Palovič)

  • 1967 – 1970

    klavírna pedagogička na Konzervatóriu Žilina

  • 1970 – 1977

    klavírna pedagogička na Konzervatóriu v Bratislave

  • 1977 –

    pedagogička klavírnej spolupráce na VŠMU (1993 docentka)

Ako sólistka vystupovala s poprednými slovenskými orchestrami a v rámci komornej hry s Košickým kvartetom. Umelecky spolupracovala s dirigentmi ako napr. Viktor Málek, Bystrík Režucha, Ladislav Slovák, Jaroslav Vodňanský; huslistami – Manuella Milani (CA), Spiros Randos (GR), Vladimír Harvan, Alexander Jablokov, Antonín Moravec, Jindřich Pazdera, Andrea Šestáková, Viktor Šimčisko; violistami – napr. Lars Anders Tomter (NO), Jozef Hošek, Milan Telecký; violončelistami – Truls Otterbach Mørk (NO), Eugen Prochác, Jozef Sikora, Ján Slávik, Richard Vandra; klarinetistmi – Juan de Arnas Pizzani (CU/DE), Dejan Lazič (YU), Aladár Jánoška, Anton Hruška; fagotistom Petrom Hanzelom; spevákmi – Eva Blahová, Sergej Kopčák, Marta Beňačková, Magda Blahušiaková, Róbert Szücs, Hana Štolfová-Bandová, Kamila Vyskočilová; klavírnym duom Helena Gáfforová, Daniela Varínska a i.

 

„Najväčším prínosom Valérie Kellyovej do slovenskej hudby sú jej naštudovania, propagovanie a šírenie slovenskej hudobnej tvorby 20. storočia – sólovej (neraz jej dedikovaných skladieb) i komornej. Vo svojej interpretácii dokáže naplniť širokodyché romantické línie osobitou poéziou i brilantným spádom. 'Opätovne sa potvrdila stará pravda, že interpret môže pomôcť umocniť ideu skladby. ... Všetky tri časti Szeghyovej skladby (Hommage à Rodin) mali správne proporcie, invenciu.“ (Čížik, Vladimír, Hudobný život 1989/6, s. 5.)"

 

(Vladimír Čížik: Slovník slovenského koncertného umenia I., Hudobné centrum, Bratislava 2002, s. 70.)

x