-
1959 – 1963
Konzervatórium v Košiciach (klavír – Mária Mašíková-Hemerková)
-
1963 – 1967
JAMU v Brne (klavír – František Schäfer a Karel Jandera)
-
1990 – 1992
VŠMU, ašpirantúra (Ivan Palovič)
-
1967 – 1970
klavírna pedagogička na Konzervatóriu Žilina
-
1970 – 1977
klavírna pedagogička na Konzervatóriu v Bratislave
-
1977 –
pedagogička klavírnej spolupráce na VŠMU (1993 docentka)
Ako sólistka vystupovala s poprednými slovenskými orchestrami a v rámci komornej hry s Košickým kvartetom. Umelecky spolupracovala s dirigentmi ako napr. Viktor Málek, Bystrík Režucha, Ladislav Slovák, Jaroslav Vodňanský; huslistami – Manuella Milani (CA), Spiros Randos (GR), Vladimír Harvan, Alexander Jablokov, Antonín Moravec, Jindřich Pazdera, Andrea Šestáková, Viktor Šimčisko; violistami – napr. Lars Anders Tomter (NO), Jozef Hošek, Milan Telecký; violončelistami – Truls Otterbach Mørk (NO), Eugen Prochác, Jozef Sikora, Ján Slávik, Richard Vandra; klarinetistmi – Juan de Arnas Pizzani (CU/DE), Dejan Lazič (YU), Aladár Jánoška, Anton Hruška; fagotistom Petrom Hanzelom; spevákmi – Eva Blahová, Sergej Kopčák, Marta Beňačková, Magda Blahušiaková, Róbert Szücs, Hana Štolfová-Bandová, Kamila Vyskočilová; klavírnym duom Helena Gáfforová, Daniela Varínska a i.
„Najväčším prínosom Valérie Kellyovej do slovenskej hudby sú jej naštudovania, propagovanie a šírenie slovenskej hudobnej tvorby 20. storočia – sólovej (neraz jej dedikovaných skladieb) i komornej. Vo svojej interpretácii dokáže naplniť širokodyché romantické línie osobitou poéziou i brilantným spádom. 'Opätovne sa potvrdila stará pravda, že interpret môže pomôcť umocniť ideu skladby. ... Všetky tri časti Szeghyovej skladby (Hommage à Rodin) mali správne proporcie, invenciu.“ (Čížik, Vladimír, Hudobný život 1989/6, s. 5.)"
(Vladimír Čížik: Slovník slovenského koncertného umenia I., Hudobné centrum, Bratislava 2002, s. 70.)