• 1963 – 1966

    SVŠ Prievidza

  • 1966 – 1972

    Konzervatórium Žilina (violončelo - Július Mehly)

  • 1972 – 1973

    člen orchestra Spevohry na Novej scéne v Bratislave, súčasne v súbore starej hudby Chorea antiqua

  • 1973 – 1980

    tutti hráč, neskôr zástupca koncertného majstra skupiny violončiel v orchestri Mestského divadla v Nordhausene v Nemecku

  • 1976 – 1980

    Vysoká hudobná škola Franza Liszta vo Weimare (NSR), violončelo (prof. Herbert Bäz), fakultatívna kompozícia (prof. Alfred Kleemann)

  • 1980 – 1981

    člen Káhirského symfonického orchestra, súčasne pedagóg na Konzervatóriu pre arabskú hudbu, oddelenie európskej hudby

  • 1981 – 2001

    člen orchestra Spevohry Divadla Jonáša Záborského v Prešove (1981 – 1983, 1987 – 1989, 1991 – 2001)

  • 1983 – 1991

    člen orchestra Opery Štátneho divadla Košice (1983 – 1987, 1989 – 1991)

  • 1985 – 1999

    účasť na kurzoch Starej hudby vo Valticiach (Česká republika), lektori: Siegfried Pank (Nemecko), Richard Boothby (Anglicko), José Vásquez (Španielsko/Rakúsko), Ilse Herbert (Rumunsko)

  • 1992 – 1995

    Akadémia starej hudby pri Ústave hudobnej vedy Filozofickej fakulty Masarykovej  univerzity v Brne, odbor uvádzacia prax barokovej hudby, špecializácia hra na violu da gamba (Thomas Fritzsch, Pierre Pitzl)

  • od 1992

    umelecký vedúci a dirigent univerzitného komorného orchestra Prešovskej univerzity v Prešove Camerata Academica

  • od 1992

    externý pedagóg na Katedre hudobnej výchovy Fakulty humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove (od 2001 ako interný pedagóg, odborný asistent)

  • 1992 – 1997

    Prešovské sláčikové kvarteto

  • 1994 – 2010

    umelecký vedúci a hráč na violu da gamba komorného súboru Musica Historica Prešov

  • 1996

    Jiratschek Stipendium, Staatsbliothek Wien

  • 2000

    štipendium DAAD, 3-mesačný študijný pobyt v Bachovom archíve v Lipsku a štúdium hry na violu da gamba na Vysokej hudobnej škole Felixa Mendelssohna-Bartholdyho v Lipsku (Prof. Siegfried Pank)

  • 2001 – 2009

    odborný asistent na Katedre hudby Fakulty humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove

  • 2003

    štipendium Rakúskeho inštitútu pre východnú a juhovýchodnú Európu, pobočka Bratislava, na pobyt vo Viedni (Inštitút Ernsta Křeneka, Centrum Arnolda Schönberga)

  • 2003

    vedecká hodnosť PhD., v odbore Teória a dejiny hudby, na Ústave hudobnej vedy SAV a Filozofickej fakulte UK v Bratislave, dizertačná práca Viola da gamba v kantátach Johanna Sebastiana Bacha

  • od 2003

    umelecký vedúci a hráč na violu da gamba Collegia musica Rzeszów, Poľsko

  • 2003

    účastník programu Socrates/Erasmus na Universität Lüneburg a Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg (Nemecko)

  • 2004

    účastník programu CEEPUS na Univerzite v Segedíne (Szeged) v Maďarsku

  • 2008

    účastník programu Socrates/Erasmus na Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar (Nemecko)

  • 2008

    hodnosť doc., v odbore Hudobná teória a pedagogika, na Pedagogickej fakulte Ostravskej univerzity v Ostrave, habilitačná práca Komorná tvorba Mikuláša Moyzesa

  • 2009 – 2010

    docent na Katedre hudby Fakulty humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove

  • od 2010

    docent na Katedre hudby Inštitútu hudobného a výtvarného umenia Filozofickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove

  • 2013

    IP Erasmus pobyt na Pedagogickej fakulte Masarykovej univerzity v Brne (Česká republika)

  • 2018

    Erasmus plus (máj 2018), študijný pobyt v Telemannovom centre v Magdeburgu, oblasť štúdia: Telemannova pedagogická tvorba, Telemannova cirkevná tvorba

Doc. Mgr. art. Karol Medňanský, PhD. je slovenský muzikológ, inštrumentalista (violočelo, viola da gamba), skladateľ, organizátor hudobného života a vysokoškolský pedagóg. Jeho profesionálne aktivity môžeme rozdeliť do oblasti interpretačného umenia, hudobnej vedy, organizácie a pedagogiky. Vyštudoval hru na violončelo na Konzervatóriu v Žiline a neskôr na Vysokej hudobnej škole Franza Liszta vo Weimare. Po štúdiu na Akadémii starej hudby v Brne sa zameral na prax starej hudby a hru na viole da gamba. Neskôr obhájil doktorandúru a docentúru v odbore Teória a dejiny hudby. 

Medňanský pôsobil ako orchestrálny hráč v Nemecku, v Egypte a na Slovensku (Nová scéna v Bratislave, Spevohra Divadla Jonáša Záborského v Prešove) a ako komorný hráč v Nemecku (Nordhausenské sláčikové kvarteto), Maďarsku (Visegradské barokové trio) či v Poľsku (Collegium musicum Rzeszów). V roku 1994 tiež spoluzakladal prešovský súbor Musica Historica, ktorý sa zameriaval na poučenú interpretáciu hudby renesancie, baroka a raného klasicizmu. Absolovali množstvo kocnertov doma a v zahraničí a vystúpili napr. s mezzosopranistkou Idou Kirilovou či s klaviristkou Noémi Maczelkou. 

Získal niekoľko medzinárodných štipendií: Jiratschek Stipendium, Staatsbliothek Wien; štipendium DAAD, 3-mesačný študijný pobyt v Bachovom archíve v Lipsku a štúdium hry na violu da gamba na Vysokej hudobnej škole Felixa Mendelssohna-Bartholdyho v Lipsku, (prof. Siegfried Pank); štipendium Rakúskeho inštitútu pre východnú a juhovýchodnú Európu, pobočka Bratislava, na pobyt vo Viedni, Inštitút Ernsta Křeneka, Centrum Arnolda Schönberga; účastník programu Socrates/Erasmus na Universität Lüneburg a Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg (Nemecko); účastník programu CEEPUS na Univerzite v Segedíne (Szeged) v Maďarsku; účastník programu Socrates/Erasmus na Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar (Nemecko); IP Erasmus pobyt na Pedagogickej fakulte Masarykovej univerzity v Brne (Česká republika); Erasmus plus, študijný pobyt v Telemannovom centre v Magdeburgu. 

Ako hráč, pedagóg a dirigent, pôsobil Karol Medňanský tiež v akademickom telese Camerata Academica, s ktorým zorganizoval niekoľko prvých uvedení diel slovenských autorov. Spomenieme napr. úspešné In memoriam Ladislava Burlasa priamo venované súboru. Niekoľko rokov umelecky viedol a hral aj v Prešovskom sláčikovom kvartete, s ktorým výrazne prispel k propagácii sláčikových kvartet Mikuláša Moyzesa. 

Vo svojej vedeckej činnosti sa Karol Medňanský venuje predovšetkým bachovskému logickému výskumu, viole da gamba, reformácií a jej vplyvu na hudobný vývoj, tvorbe Mikuláša Moyzesa a slovenskej hudbe 20. a 21. storočia. Napísal vysokoškolské učebnice Druhá viedenská škola a jej vplyv na vývoj slovenskej hudby (2010) a Poetika hudby 17. a 18. storočia (2010). Je autorom viacerých monografií a množstva odborných a popularizačných článkov. Za svoje publikácie získal niekoľko významných ocenení. 

V umeleckej tvorbe sa Karol Medňanský zameriava najmä na komorné obsadenia pre akordeón, sláčikové nástroje alebo flautu. Za skladbu V detskej izbičke získal 1. miesto na Medzinárodnej skladateľskej súťaži v Szczecineku v Poľsku (1979). 

Založil a v rokoch 2004 – 2017 organizoval festival Akademické komorné koncerty. Uplatnil sa tu aj ako dramaturg, pričom usporiadal 65 koncertov, na ktorých vystúpili viacerí renomovaní umelci a telesá nielen zo Slovenska ale i zo zahraničia. Podieľal sa tiež na prípravách podujatí Koncerty starej hudby v Prešove. 

Členstvo v profesijných organizáciách a združeniach: Nová Bachova spoločnosť v Lipsku (Nemecko), Telemannova spoločnosť v Magdeburgu (Nemecko), Spoločnosť violy da gamba vo Winterthure (Švajčiarsko), Česká hudobná spoločnosť – Spoločnosť pre starú hudbu v Prahe, Slovenská muzikologická asociácia v Bratislave, od roku 2003 člen predsedníctva, Prešovský hudobný spolok SÚZVUK, od roku 2003 člen predsedníctva. 

Prednášal na Katolíckej univerzite v Ružomberku, Žilinskej univerzite v Žiline, Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre, Univerzite v  Lüneburgu (Nemecko), Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg (Nemecko), Univerzite v Segedíne (Szeged) v Maďarsku, Vysokej hudobnej škole Franza Liszta vo Weimare (Nemecko), Uniwersytet Rzeszowski v Rzeszówe a Ostravskej univerzite v Ostrave.

Ako pedagóg sa zameriava na hudobno-teoretické disciplíny, dejiny európskej hudby a umelecké a inštrumentálne praktiká (akordeón, violončelo, dychové nástroje, komorná hudba a orchestrálna hra).

,,Karol Medňanský sprevádzal koncert hovoreným slovom a odovzdal publiku mnoho zaujímavých informácií o histórii vzniku jednotlivých skladieb, ale aj zaujímavých a niekedy pohnutých životných peripetiách ich tvorcov. Ako interpret si vybral náročné sólové sonáty od G. F. Telemanna, K. F. Abela, J. M. Moltera či J. M. Lefflotha. Náročných partov sa zhostil aj pri stvárnení basso continuo partov ako sprievodu sopránového spevu v skladbách J. S. Bacha, G. F. Händela a A. Caldaru. Potvrdil svoje kvality muzikantsky citlivého a vnímavého komorného spoluhráča i intelektuálne založeného hĺbavého interpreta svojich sólových opusov. Zaujalo jeho zamatové mezzo voce i citlivá práca s dynamikou."
/PaedDr. Slávka Kopčáková, PhD. : Musica Historica Prešov: rozlúčkový koncert s nádejou a bez sĺz... In.: Na pulze.... časopis Prešovskej univerzity 2010/

x