Pro musica nostra na cestách 1

26. 08. 2020 – 30. 08. 2020

Program

Komorný koncert v Porube

Sobota 29. 08. 2020 o 18:00

Kostol sv. Mikuláša Poruba

Poruba 282, Poruba

Zobraziť na mape

Účinkujúci:

Diela:

  • Wolfgang Amadeus Mozart

    (1756 – 1791)

    • Komm, liebe Zither, komm KV 351

  • Wolfgang Amadeus Mozart

    (1756 – 1791)

    • An die Einsamkeit KV 391

  • Wolfgang Amadeus Mozart

    (1756 – 1791)

    • Sehnsucht nach dem Frühlinge KV 596

  • Joseph Kaspar Mertz

    (1806 – 1856)

    • Romanza z Bardenklänge op. 13

  • Wolfgang Amadeus Mozart

    (1756 – 1791)

    • Abendempfindung KV 523

  • Wolfgang Amadeus Mozart

    (1756 – 1791)

    • Das Veilchen KV 476

  • Wolfgang Amadeus Mozart

    (1756 – 1791)

    • Wiegenlied KV 350

  • Franz Schubert

    (1797 – 1828)

    • Die Nacht D. 713b

  • Franz Schubert

    (1797 – 1828)

    • An die Musik op. 88 č. 4 D. 547

  • Franz Schubert

    (1797 – 1828)

    • Lob der Tränen D 711

  • Franz Schubert

    (1797 – 1828)

    • Nacht und Träume op. 43 č. 2, D. 827

  • Franz Schubert

    (1797 – 1828)

    • Litanei D. 343

  • Joseph Kaspar Mertz

    (1806 – 1856)

    • Abendlied z Bardenklänge op. 13

  • Franz Schubert

    (1797 – 1828)

    • Gretchen am Spinnrade op. 2 D. 118

  • Franz Schubert

    (1797 – 1828)

    • Wiegenlied op. 98 č. 2 D. 498

  • Johannes Brahms

    (1833 – 1897)

    • Feldeinsamkeit op. 86 č. 2

  • Johannes Brahms

    (1833 – 1897)

    • Liebestreu op. 3 č. 1

  • Johannes Brahms

    (1833 – 1897)

    • Wiegenlied op. 49 č. 4

Vstupné:

  • Vstupné dobrovoľné.
Foto: Vladimír Kobielsky - recitácia z poézie Milana Rúfusa

Vladimír Kobielsky - recitácia z poézie Milana Rúfusa

i

Jedným z najfrekventovanejších hudobných pojmov v našej komunikácii je pojem „pieseň“. V istom slova zmysle je pieseň akýmsi synonymom významu pojmu hudba. Drobné strofické útvary na rôzne témy sprevádzajú dejiny hudby odpradávna. Ľudová hudba je na piesni a  tanci bytostne závislá. Pieseň však držala hrdé pozície aj v takzvanom „veľkom umení“. Do nástupu 19. storočia išlo prevažne o nezáväznú ľúbostnú lyriku alebo pastorálne témy. Už Wolfgang Amadeus Mozart naznačil zmenu kurzu a zintenzívnenie emočnej účinnosti piesní. Franz Schubert našiel v piesni priestor na prehĺbenie výrazu, útechu a útočisko pred bôľom. Na Schuberta nadviazal Johannes Brahms; jeho tvorba je v tomto smere takisto nasýtená obrovským tvorivým potenciálom. Množstvo piesní neostalo bez povšimnutia skúsených aranžérov – patrí k nim aj gitarový mág Johann Kaspar Meltz.

Koncert bude doplnený poéziou Milana Rúfusa v podaní Vladimíra Kobielského.

x