Pro musica nostra Nitriensi

26. 09. 2018 – 30. 09. 2018

Program

Koncert v Novej Vsi nad Žitavou

Sobota 29. 09. 2018 o 18:00

Kostol sv. Tomáša Becketa

Nová Ves nad Žitavou 22, Nová Ves nad Žitavou-Slepčany

Zobraziť na mape

Účinkujúci:

  • Solamente naturali [profil telesa] (SK)
  • Miloš Valent[osobný profil] – husle, umelecký vedúci (SK)
  • Helga Varga Bach[osobný profil] – soprán (SK)

Diela:

  • Johann Christoph Pez

    (1664 – 1716)

    • Sonáta č. 2 G dur pre dvoje huslí a basso continuo

      • Presto

        Adagio

        Fuga Allego, Grave

        Allegro, Adagio

        Prestissimo

  • Paul Siefert

    (1586 – 1666)

    • Benedicam Dominum / Oslavujte Pána

  • Pietro Andrea Ziani

    (1616 – 1684)

    • Exultate gaudete jubilate laetamini / Radujte sa, plesajte

  • Angelo Notari

    (1566 – 1663)

    • Ben qui si mostra il ciel / Krásna je obloha divízie pre bas a basso continuo

  • Samuel Fr. Capricornus

    (1628 – 1665)

    • Ciaccona pre husle, violu da gamba a bass continuo

  • Samuel Fr. Capricornus

    (1628 – 1665)

    • Adesto multitude coelestis exercitus

  • Johann Jacob Froberger

    (1616 – 1667)

    • Tombeau c mol FbWV 632

  • Pietro Andrea Ziani

    (1616 – 1684)

    • Alma redemptoris mater / Slávna matka Spasiteľa

  • Massimiliano Neri

    (1621 – 1666)

    • Canzon Primo

  • Pietro Andrea Ziani

    (1616 – 1684)

    • Domine Dominus / Pane náš!




Vstupné:

  • vstupné dobrovoľné
Foto: Solamente naturali. Foto: archív

Solamente naturali. Foto: archív

i

Sakrálna hudba má množstvo tvárí a podôb. Najčastejšie sú to vokálno  – inštrumentálne skladby na liturgické texty, teda omše, rekviem, pašie, motetá, žalmy, litánie, sakrálne kantáty a podobne (Ziani, Notari). Iným spôsobom sa "sacrum" dostáva na povrch a do centra významovej pozornosti vďaka organu a jeho konštrukčných mutácií. Organ je doslova symbolom sakrálnosti (Siefert, Froberger). V dejinách však jestvuje množstvo príkladov, v ktorých autori v záujme preduchovneného a sakrálneho výrazu a významu použili štandardný žánrový potenciál, ktorý významovo konkretizujú citátmi sakrálnych incipitov alebo inou symbolikou, respektíve uvádzali tieto primárne svetské projekty (sonáty) v chrámoch (Pez, Capricornus, Neri). 

x