Program
Koncert v Prešove
Účinkujúci:
- Tomáš Janošík[osobný profil] – flauta (SK)
- Igor Fábera[osobný profil] – hoboj (SK)
- Marica Dobiášová– spinet (SK)
Diela:
-
Johann Sebastian Bach
(1685 – 1750)
-
Barokové tance pre hoboj a čembalo
-
Bourré
Aria
Gavotte
Menuetto
Polacca
-
-
-
Carl Philipp Emanuel Bach
(1714 – 1788)
-
Sonáta G dur pre flautu a čembalo, Wq. 133, H. 564 Hamburská
-
Allegretto
Rondo Presto
-
-
-
Georg Philipp Telemann
(1681 – 1767)
-
Tafelmusik: Triová sonáta pre flautu, hoboj a čembalo, TWV 42:e2
-
Affetuoso
Allegro
Dolce
Vivace
-
-
-
Alessandro Marcello
(1684 – 1750)
-
Koncert d mol pre hoboj a sláčikové nástroje (čembalo)
-
Andante e spicato
Adagio
Presto
-
-
-
Johann Sebastian Bach
(1685 – 1750)
-
Sonáta Es dur BWV 1031
-
Allegro moderato
Siciliano
Allegro
-
-
-
Georg Friedrich Händel
(1685 – 1759)
-
Triová sonáta D dur pre flautu, hoboj a čembalo op. 5-2 HWV 397
-
Adagio
Fuga: Allegro
Musette
Marche
Gavotte
-
-
Vstupné:
- 6,- Eur / zľavnené 4,- Eur; Vstupenky zakúpite v sieti Ticketportal, alebo v Krajskom múzeu Tripolitana Prešov: +421 51 773 47 08
Igor Fábera. Foto: archív I. F.
Tanečná hudba nebola v kontexte tvorby Johanna Sebastiana Bacha doménou; jeho suitové cykly síce vyrastajú na tanečnom základe, ten je však dôsledne prekomponovaný, takže primárny charakter východiskovej základne je nečitateľný. Napiek tomu bol Bach dobre informovaný o dianí na dvore Ľudovíta XIV., kde to tancom žilo, na čo reagoval aj on. Jeho syn Carl Philipp Emanuel si svojho otca veľmi vážil a často s ním spoluúčinkoval pri hudobných produkciách. V zásade však vykonal razantný krok vpred a avizoval poetiku druhej polovice 18. storočia, poetiku takzvaného Sturm und Drang. Aj Bachov kmotor Georg Philipp Teleman koketoval vo svojej tvorbe s myšlienkami štýlového prerodu a prispel k prehodnocovaniu dobových praktík. Koncert d mol pre hoboj a sláčiky Alessandra Marcella patrí k evergreenom klasickej hudby; jeho pomalá časť znie v rôznych súvislostiach ako symbol nostalgie a čistej nádhery. Georg Friedrich Händel vyťažil zo svojej epochy maximum efektu; miláčik anglických panovníkov ohuroval operami, oratóriami - ale aj subtílnymi komornými útvarmi typu obľúbenej triovej sonáty.