Pro musica nostra Sarossiensi

17. 10. 2018 – 21. 10. 2018

Program

Koncert v Prešove

Nedeľa 21. 10. 2018 o 18:00

Rákociho palác Prešov

Hlavná 86, Prešov

Zobraziť na mape

Účinkujúci:

Diela:

  • Johann Sebastian Bach

    (1685 – 1750)

    • Barokové tance pre hoboj a čembalo

      • Bourré

        Aria

        Gavotte

        Menuetto

        Polacca

  • Carl Philipp Emanuel Bach

    (1714 – 1788)

    • Sonáta G dur pre flautu a čembalo, Wq. 133, H. 564 Hamburská

      • Allegretto       

        Rondo Presto

  • Georg Philipp Telemann

    (1681 – 1767)

    • Tafelmusik: Triová sonáta pre flautu, hoboj a čembalo, TWV 42:e2

      • Affetuoso

        Allegro

        Dolce

        Vivace

  • Alessandro Marcello

    (1684 – 1750)

    • Koncert d mol pre hoboj a sláčikové nástroje (čembalo)

      • Andante e spicato

        Adagio

        Presto

  • Johann Sebastian Bach

    (1685 – 1750)

    • Sonáta Es dur BWV 1031

      • Allegro moderato

        Siciliano

        Allegro

  • Georg Friedrich Händel

    (1685 – 1759)

    • Triová sonáta D dur pre flautu, hoboj a čembalo op. 5-2 HWV 397

      • Adagio

        Fuga: Allegro

        Musette

        Marche

        Gavotte

Vstupné:

  • 6,- Eur / zľavnené 4,- Eur; Vstupenky zakúpite v sieti Ticketportal, alebo v Krajskom múzeu Tripolitana Prešov: +421 51 773 47 08
Foto: Igor Fábera. Foto: archív I. F.

Igor Fábera. Foto: archív I. F.

i

Tanečná hudba nebola v kontexte tvorby Johanna Sebastiana Bacha doménou; jeho suitové cykly síce vyrastajú na tanečnom základe, ten je však dôsledne prekomponovaný, takže primárny charakter východiskovej základne je nečitateľný. Napiek tomu bol Bach dobre informovaný o dianí na dvore Ľudovíta XIV., kde to tancom žilo, na čo reagoval aj on. Jeho syn Carl Philipp Emanuel si svojho otca veľmi vážil a často s ním spoluúčinkoval pri hudobných produkciách. V zásade však vykonal razantný krok vpred a avizoval poetiku druhej polovice 18. storočia, poetiku takzvaného Sturm und Drang. Aj Bachov kmotor Georg Philipp Teleman koketoval vo svojej tvorbe s myšlienkami štýlového prerodu a prispel k prehodnocovaniu dobových praktík. Koncert d mol pre hoboj a sláčiky Alessandra Marcella patrí k evergreenom klasickej hudby; jeho pomalá časť znie v rôznych súvislostiach ako symbol nostalgie a čistej nádhery. Georg Friedrich Händel vyťažil zo svojej epochy maximum efektu; miláčik anglických panovníkov ohuroval operami, oratóriami - ale aj subtílnymi komornými útvarmi typu obľúbenej triovej sonáty.

x