-
1982 – 1986
Filozofická fakulta UK v Bratislave (hudobná veda), diplomová práca Jazzová hudba v televízii
-
1990 – 1993
ašpirantka na Katedre hudobnej vedy Filozofickej fakulty UK v Bratislave, 1994 CSc., dizertačná práca Porovnávacia analýza medzi žánrami modernej populárnej hudby a jazzu
-
1990 – 2002
manažérka tlačového sekretariátu festivalu Bratislavské jazzové dni
-
od 1993
pedagogička na Katedre hudobnej vedy Filozofickej fakulty UK v Bratislave (hudobná sociológia, história jazzu, rocku a populárnej hudby, hudobná kritika a manažment hudby)
-
1995 – 1999
viceprezidentka v Slovenskej jazzovej spoločnosti rokoch, od roku 2000 členka Rady Slovenskej jazzovej spoločnosti
-
1995 – 2003
členka Komisie muzikológov pri Slovenskom hudobnom fonde
-
1997 – 1999
výskumná pracovníčka na Ústave hudobnej vedy SAV
-
2001 – 2003
členka Vedeckej rady ÚHV SAV
-
2004
doc., habilitačná práca Kapitoly o jazze a rocku (2003)
-
2008 – 2010
členka medzinárodného výskumného tímu Jazz vo východnom bloku na Freie Universität v Berlíne
-
2009
členka Akademického senátu Fi FUK
-
2012
prof. na Katedre hudobnej vedy Filozofickej fakulty UK v Bratislave
Prof. Yvetta Kajanová, PhD. je slovenská muzikologička, organizátorka kultúrneho života, publicistka a vysokoškolská profesorka. Vyštudovala hudobnú vedu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave a od roku 1993 tam aj sama prednáša hudobnú sociológiu, históriu jazzu, rocku a populárnej hudby, hudobnú kritiku a manažment hudby. Vo svojom výskume sa zameriava na oblasť slovenského jazzu, rocku, gospelovej hudby, modernej populárnej hudby a world music.
Po ukončení vysokoškolského štúdia sa venovala publicistickej a organizačnej činnosti. Pôsobila ako redaktorka časopisu Rytmus vo vydavateľstve Obzor a Slovak Music v Slovenskom hudobnom fonde. Bola manažérkou koncertného cyklu Pondelky v Klariskách v Bratislave a dvanásť rokov tiež pracovala ako manažérka tlačového sekretariátu festivalu Bratislavské jazzové dni. V rámci tejto činnosti viedla tlačové konferencie s osobnosťami a súbormi, ako napr. Joe Zawinul, Jean Luc Ponty, Michel Petrucciani, Take Six, Betty Carter a s ďalšími. Okrem toho v rokoch 1984 – 2000 pravidelne prispievala do časopisov a novín Populár, Smena, Sme, Kultúrny život, Hudobný život, Literárny týždenník, Slovenská hudba a Adoremus.
Svoje vedecké výstupy publikovala Kajanová v zborníkoch Musicologica Istropolitana či Musicologica Slovaca a zúčastňovala sa na medzinárodných konferenciách. Spomenieme The Symposium of Young Musicologists (Bratislava 1988, 1992, 1994), Die slowakische Musik der Gegenwart (Viedeň 1997), Melos-Étos (Bratislava 1993, 1997, 1998, 1999, 2001, 2005), Populární hudba a škola (Praha 1999), Bach 2000 – Music Between Virgin Forest and Knowledge Society (Regensburg), Jazz Behind the Iron Curtain (Varšava 2008), Reflexia populárnej a alternatívnej hudby v Európe po II. svetovej vojne (Krakov 2009), Migrating Music Media a Politics and Style (Londýn 2009).
Yvetta Kajanová bola členkou medzinárodného výskumného tímu Jazz vo východnom bloku – prekážka kultúrneho transferu a v roku 1997 usporiadala The University Workshop (diskusie mladých muzikológov o modernej populárnej hudbe a jazze), ktorý pokračoval aj v roku 2009 aktívnym muzicírovaním a koncertným vystúpením študentov. Spolupracovala tiež s Ústavom hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied. V roku 2012 obhájila profesúru.
Je autorkou kníh Rozhovory s Iljom (1996), Slovník slovenského jazzu (1999), The Book of Slovak Jazz (2000), Gospel music na Slovensku (2009), Postmoderna v hudbe. Minimal, rock, pop, jazz (2010), K dejinám jazzu (2010), K dejinám rocku (2010) a Teória rockovej hudby (2022). V súčasnosti prispieva svojimi článkami do internetového časopisu skjazz.sk.