Personálna bibliografia – Štúdie (kapitoly v knihách, slovníkové heslá, vedecké články)

  • 2021

    World music, flamenco, klezmer and traditional folk music in Slovakia

    Musicologica Brunensia, 2021, roč. 55, č. 2, s. 25 – 40

  • 2020

    Rock, pop, jazz v súčasnom výskume v Čechách a na Slovensku

    Muzikologické fórum, 2020, roč. 9, č. 1 – 2, s. 64 – 70

  • 2020

    Crossing borders between traditions and a global approach to music culture in Central Europe as exemplified by klezmer and flamenco

    International review of the aesthetics and sociology of music, 2020, roč. 51, č. 2, s. 247 – 257

  • 2020

    BARTOŠOVÁ, Adriena – KAJANOVÁ, Yvetta: Vplyv profesionálnych skúseností na schopnosť vokálnej improvizácie u študentov spevu alebo hudobného nástroja experimentálna sonda

    Slovenská hudba, 2020, roč. 46, č. 2, s. 134 – 142

  • 2020

    Slovakian Female Composers status, success and perspectives

    MusicaFemina, 2020, Central European University, Budapešť
    (MusicaFemina International Symposium - Budapešť, 08.01.2020 - 09.01.2020. HU)

  • 2019

    Recepcia zábavnej hudby v Československu po roku 1918

    Muzikologické fórum, 2019, Bratislava, roč. 8, č. 1 – 2, s. 37 – 44

  • 2019

    Rocková subkultúra v Bratislave

    Musicologica [elektronický dokument], 2019, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, č. 1, s. 1 – 13

  • 2019

    Rock, pop and jazz research development in the former Czechoslovak Socialist Republic and present – Day Slovakia

    Popular music in Communist and Post-communist Europe, 2019, Peter Lang, Berlín, s. 31 – 48

  • 2018

    Kompozičný proces v rôznych žánroch po roku 2000 na príkladoch slovenských skladateliek

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2018, Bratislava, roč. 44, č. 4, s. 331 – 350

  • 2018

    Od Bratislavskej lýry po Československo má talent

    Hudba v Bratislave v období 1966 – 2010

    Musicologica [elektronický dokument], 2018, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, č. 1, s. 1 – 24

  • 2018

    Slovakia

    The history of European jazz. The music, musicians and audience in context (popular music history), 2018, Sheffield, Equinox, s. 313 – 320
    (1. vyd., Edícia: Popular music history)

  • 2018

    The Czech Republic

    The history of European jazz. The music, musicians and audience in context (popular music history), 2018, Sheffield, Equinox, s. 302 – 312
    (1. vyd., Edícia: Popular music history)

  • 2017

    Aktuálne otázky súčasného hudobného školstva

    Muzikologické fórum, 2017, Bratislava, roč. 6, č. 1 – 2, s. 124 – 131

  • 2017

    Jazz v srdci Európy

    Musicologica [elektronický zdroj]. Kajanová, Yvetta (ed.), 2017, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, č. 1

  • 2016

    KAJANOVÁ, Yvetta – HEVIER ML., Daniel: Penetration of jazz into various genres and subcultures

    Jazz from Socialist Realism to Postmodernism, 2016, Peter Lang, Frankfurt am Main, s. 265 – 280
    (310 s., 1. vyd., Series: Jazz under State Socialism)

  • 2016

    Jazz artists in the former Czechoslovak Socialist Republic and their conflicts with the socialist ideology

    Jazz from Socialist Realism to Postmodernism, 2016, Peter Lang, Frankfurt am Main, s. 119 – 137
    (310 s., 1. vyd., Series: Jazz under State Socialism)

  • 2016

    Gospel versus profane music in Slovakia

    Redefining Art Worlds in the Late Modernity. Guerra, P. and Costa, P. (Eds.), 2016, Porto, s. 215 – 231
    (Universidade do Porto, University of Porto. Faculty of Arts and Humanities)

  • 2016

    KAJANOVÁ, Yvetta – VACHOVÁ, Zuzana: Classical music and jazz as inspirations for modern music fusion

    Jazz from Socialist Realism to Postmodernism, 2016, Peter Lang, Frankfurt am Main, s. 155 – 173
    (310 s., 1. vyd., Series: Jazz under State Socialism)

  • 2016

    The changing face of Slovak jazz

    Jazz from Socialist Realism to Postmodernism, 2016, Peter Lang, Frankfurt am Main, s. 225 – 242
    (310 s., 1. vyd., Series: Jazz under State Socialism)

  • 2015

    Punk a nová vlna v krajinách Československa, Juhoslávie a Poľska

    Musicologica [elektronický zdroj]. Kajanová, Yvetta (ed.), 2015, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, č. 1

  • 2015

    Hudobné dielo a nová generácia muzikológov od čias Jozefa Kresánka

    Jozef Kresánek (1913 – 1986), inšpiratívna osobnosť slovenskej hudobnej kultúry. Zborník z muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou, konanej v dňoch 9. – 11. októbra 2013, v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 2013, 2015, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, Ružomberok, s. 212 – 223
    (Chalupka, Ľubomír, ed.)

  • 2015

    Punk and new wave destruction or a doorway into Europe for the former Socialist countries

    Keep it Simple Make it Fast! Crossing Borders of Underground Music Scenes [elektronický zdroj], 2015, Porto, s. 179
    (Universidade do Porto)

  • 2015

    Balada v jazze a u Tadeáša Salvu

    14. Dni Tadeáša Salvu. Zborník z konferencie, 2015, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, Ružomberok, s. 28 – 35
    (165 s., 1. vyd., Eva Langsteinová – Margita Gromová-Salvová, (ed.)

  • 2013

    The rock, pop and jazz in contemporary musicological studies

    International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, 2013, Hrvatsko muzikološko drušstvo, Záhreb, roč. 44, č. 2, s. 343 – 359

  • 2013

    Konvergentné a divergentné procesy v regionalizácii

    Muzikologické fórum, 2013, roč. 2, č. 2, s. 99 – 106

  • 2013

    Rhythm and polystylistic rock music

    Musicologica Olomucensia. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas Philosophica. Philosophica-Aesthetica, 2013, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc, roč. 17, s. 57 – 66
    (June)

  • 2013

    Hodnota tradičného a progresívneho v jazzovom vývoji

    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), 2013, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, č. 1

  • 2013

    The value of the traditional and the progressive in jazz development

    Kajanová, Yvetta (ed.): European Jazz Personalities. Zborník z medzinárodnej konferencie, Bratislava, 22. – 24. apríla 2013, 2013, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, s. 25 – 26
    (40 s., 1. vyd., 1 CD-ROM)

  • 2012

    Communism and the Emergence of the Central European Jazz School

    Journal of Literature and Art Studies, 2012, roč. 2, č. 6, s. 622 – 640

  • 2012

    Premeny spirituálov v súčasnosti

    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), 2012, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, č. 1

  • 2012

    Market segmentation of the sacred music – the case of gospel music in Slovakia

    Book of Abstracts. 7th Conference of the European Research Network Sociology of the Arts, 2012, Viedeň, s. 90
    (ESA)

  • 2011

    Súčasná kresťanská hudba – worship (chvály) – reč mladého človeka

    Slovenské hudobné knihovníctvo na polceste. Hudba a knihovníctvo v informačnom prostredí 21. storočia. Zborník z 30. seminára hudobných knihovníkov, Žilina, 28. – 29. septembra 2010. Drličková, Dana (ed.), 2011, Univerzitná knižnica v Bratislave, Bratislava, s. 115 – 118

  • 2011

    Jazzoví klaviristi v strednej Európe v období 1948 – 1989

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Slovenská hudba 20. storočia v pohľadoch a kontextoch, 2011, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, s. 123 – 163

  • 2011

    Premeny gospelovej hudby na Slovensku

    Slovenské hudobné knihovníctvo na polceste? Hudba a knihovníctvo v informačnom prostredí 21. storočia. Zborník z 30. seminára hudobných knihovníkov, Žilina, 28. – 29. septembra 2010. Drličková, Dana (ed.), 2011, Univerzitná knižnica v Bratislave, Bratislava, s. 119 – 123

  • 2011

    Rock, pop, jazz ako súčasť muzikológie

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Slovenská hudba 20. storočia v pohľadoch a kontextoch, 2011, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, s. 105 – 122

  • 2010

    Súčasná scéna slovenského jazzu

    Opus musicum. Hudební revue, 2010, Brno, roč. 42, č. 5, s. 20 – 36
    (pokr. č. 6, 2010, s. 38 – 51)

  • 2010

    Jazzrocková generácia na Slovensku

    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), 2010, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, č. 3, s. 1 – 6

  • 2010

    Jazzoví emigranti

    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), 2010, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, č. 3, s. 1 – 4

  • 2010

    Denotative Components of Jazz during the Period of Communism as Exemplified in Czech and Slovak Jazz

    Jazz Behind the Iron Curtain. Series: Jazz under State Socialism. Volume 1. Gertrud Pickhan – Rüdiger Ritter (eds.), 2010, Peter Lang, Frankfurt am Main, s. 65 – 81

  • 2009

    World Music. Historické pozadie slovenskej scény

    Acta Musicologica.cz [elektronický zdroj], 2009, Ústav hudební vědy, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, č. 2, s. 1 – 7

  • 2009

    Globálna a lokálna hudobná kultúra

    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), 2009, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, č. 2, s. 1 – 19

  • 2009

    New spiritual song

    Lexmann, Juraj (ed.): Artis musicae exempla nova ritus Christiani 1. A New Paradigm of Christian Liturgical Music, 2009, Księgarnia św. Jacka, Katowice, s. 153 – 168

  • 2009

    Ethnic Elements in Central Europe in the Period of Communism

    Migrating Music: Media, Politics and Style, 2009, London, s. 24
    (School of Oriental and African Studies, University of London, July 10 – 11 2009)

  • 2009

    Slovak and Czech Jazz Emigrants after 1948

    Jazzforschung / Jazz Research 41 (2009), 2009, ADEVA – Akademische Druck- u. Verlagsanstalt, Graz, s. 49 – 64

  • 2009

    Sprievodné a významové komponenty jazzu v období 1948 – 1989 na príkladoch slovenského jazzu

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Príspevky k vývoju hudobnej kultúry na Slovensku, 2009, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 183 – 214

  • 2008

    Slovenskí jazzoví emigranti

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2008, Bratislava, roč. 34, č. 2, s. 118 – 132

  • 2008

    Vývinové osobitosti pestovania liturgickej hudby na Slovensku

    Hudební věda XLV, 2008, Etnologický ústav AV ČR, Praha, č. 1 – 2, s. 212 – 214

  • 2008

    Segmentácia trhu v cirkevnej hudbe ako dôsledok separácie sakrálneho a profánneho prostredia

    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), 2008, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, č. 1, s. 1 – 22

  • 2008

    Praise and worship – the comeback of the Gregorian chant?

    Hrčková, Naďa (ed.): Sacrum a profanum v hudbe 20. storočia / Sacrum und Profanum in der Musik des 20. Jahrhunderts. Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2007, Bratislava, 7. – 9. novembra 2007, 2008, Hudobné centrum, Bratislava, s. 35 – 45
    (207 s., 1. vyd.)

  • 2008

    Gospel music na Slovensku

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VII. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2008, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 143 – 179

  • 2007

    Postmodernistická estetika jazzu a rocku (3)

    Opus musicum. Hudební revue, 2007, Brno, roč. 39, č. 1, s. 4 – 7

  • 2007

    Autor v kontexte histórie a kultúry – Ilja Zeljenka

    Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 2, s. 1 – 17
    (Webmag)

  • 2007

    Postmoderna – pele-mele po moderne?

    Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 1, s. 1 – 12
    (Webmag)

  • 2007

    The work and significance of Slovak and Czech jazz emigration after 1948

    A Window to Freedom? Jazz in Post War Poland and Czechoslovakia, 2007, Humboldt-Universität, Berlin, s. 150 – 151

  • 2007

    Periodizácia dejín slovenskej populárnej hudby a džezu

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VI. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2007, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 197 – 216

  • 2007

    Towards a periodization of Slovak pop music and jazz

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VI. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2007, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 197 – 216

  • 2007

    Regionálna hudobná kultúra na Slovensku

    Chalupka, Ľubomír (ed.): K pocte Alexandra Moyzesa a Ľudovíta Rajtera. Zborník z muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou Podiel osobností na vývoji profesionálnej hudobnej kultúry, konanej v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 2006, 2007, Slovenská muzikologická asociácia pri Slovenskej hudobnej únii, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 77 – 108

  • 2007

    Slovak scene of world music

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VI. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2007, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 217 – 245

  • 2007

    KAJANOVÁ, Yvetta – ZÁBORSKÁ, Ľubica: World music na slovenskej scéne

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VI. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2007, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 217 – 245

  • 2007

    K periodizácii slovenskej populárnej hudby a jazzu

    Hudobná kultúra na Slovensku – kontinuita či diskontinuita? Živá kultúra alebo skanzen?, 2007, Žilinská univerzita v Žiline, Žilina, s. 101 – 122

  • 2006

    Postmodernistická estetika jazzu a rocku (2)

    Opus musicum. Hudební revue, 2006, Brno, roč. 38, č. 6, s. 8 – 12

  • 2006

    Postmodernistická estetika jazzu a rocku (1)

    Opus musicum. Hudební revue, 2006, Brno, roč. 38, č. 5, s. 4 – 7

  • 2006

    Antológia slovenskej populárnej hudby V

    Opus musicum. Hudební revue, 2006, Brno, roč. 38, č. 1, s. 62 – 63

  • 2006

    Regionálna hudobná kultúra na Slovensku

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana V. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2006, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 113 – 133

  • 2006

    Nová paradigma liturgickej hudby – globálne versus lokálne

    Musicologica Slovaca et Europaea XXIV. Hudba v súčasnej liturgii, Podpera, Rastislav (ed.), 2006, Ústav hudobnej vedy SAV, Bratislava, s. 137 – 158

  • 2005

    Tvorivosť a inovácie v muzikológii a v trhovom priestore

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2005, Bratislava, roč. 31, č. 3 – 4, s. 406 – 412

  • 2005

    Hudba potrebuje svoj stred

    Musicologica Slovaca et Europaea XXII. Hudobná kultúra pod vplyvom médií, Lexmann, Juraj (ed.), 2005, Ústav hudobnej vedy SAV, Bratislava, s. 195 – 200
    (Edícia: Hudba a médiá)

  • 2005

    Prienik progresívnych trendov do slovenského jazzu, rocku a pop music prostredníctvom zahraničných koncertov

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana IV. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2005, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 209 – 228

  • 2005

    In the beginnings there was pop music – how to express maximim by means of minimal music

    Hrčková, Naďa (ed.): Od Perotina po Steva Reicha. Idey “minimálneho” v hudobných dejinách a v súčasnosti / Vom Perotin bis Steve Reich. Die Ideen des “Minimalen” in der Musikgeschichte und Gegenwart, 2005, Hudobné centrum, AEPress, Bratislava, s. 181 – 187
    (250 s., 1. vyd., Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2005, Bratislava, 8. – 10. novembra 2005)

  • 2005

    The dissemination of progressive trends in Slovak jazz, rock and pop music inspired by concerts of foreign groups

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana IV. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2005, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 209 – 228

  • 2004

    Vplyv importovaných koncertných podujatí na formovanie slovenskej populárnej hudby

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2004, Bratislava, roč. 30, č. 4, s. 560 – 572

  • 2004

    Miesto nonartificiálnych žánrov v systéme sociálnych funkcií hudby u Jozefa Kresánka

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2004, Bratislava, roč. 30, č. 1 – 2, s. 74 – 78

  • 2004

    Axiologické prvky v bipolaritnej hudbe

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana III. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2004, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 257 – 266

  • 2003

    Štruktúra a artikulácia ako stavebný materiál modernej populárnej hudby a džezu

    Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana II. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2003, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 189 – 204

  • 2002

    Rock, pop, jazz v duchovnom svete mladých ľudí

    Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe, 2002, roč. 5, č. 2, s. 23 – 25

  • 2002

    Ilja Zeljenka – profil

    Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, 2002, Orman, Bratislava, s. 75 – 83
    (140 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2002

    Johann Sebastian Bach and the modern jazz quartet – a desire for sonic sensualism or seriousness

    Bach 2000: Music between Virgin Forest and Knowledge Society, 2002, Santiago de Compostela, s. 253 – 260
    (308 s., 1. vyd., Compostela Group of Universities)

  • 2002

    Americký, európsky a latinsko-americký jazz

    Hulková, Marta – Chalupka, Ľubomír (ed.): Musicologica Istropolitana I. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2002, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 183 – 188

  • 2002

    K posledným dielam Ilju Zeljenku

    Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, 2002, Orman, Bratislava, s. 87 – 93
    (140 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2002

    Ilja Zeljenka – kalendárium

    Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, 2002, Orman, Bratislava, s. 83 – 87
    (140 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2001

    Liturgická hudba v sociálnom prostredí katolíckej omše

    Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe, 2001, roč. 4, č. 3, s. 3 – 4

  • 2001

    The last work of Ilja Zeljenka

    Hrčková, Naďa (ed.): Posledných 30 rokov: idey, osobnosti, hodnoty novších hudobných dejín / Die letzten 30 Jahre: Ideen, Persönlichkeiten, Werte der neueren Musikgeschichte, 2001, Festival Melos-Étos, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Orman, Bratislava, s. 207 – 214
    (262 s., 1. vyd., Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2001, Bratislava, 7. – 9. novembra 2001)

  • 2001

    Americký, európsky a latinsko-americký jazz na križovatke jazzových kultúr, alebo je jazz univerzálna hudba?

    Slovenská hudobná veda (1921 – 2001). Minulosť, súčasnosť, perspektívy. Zborník z vedeckého seminára z príležitosti 80. výročia Katedry hudobnej vedy na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, 12. decembra 2001, Chalupka, Ľubomír (ed.), 2001, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 75 – 81

  • 2000

    Štruktúra a artikulácia ako stavebný materiál modernej populárnej hudby a jazzu

    Opus musicum. Hudební revue, 2000, Brno, roč. 32, č. 3, s. 9 – 22

  • 2000

    Gregoriánsky chorál na Slovensku

    Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe, 2000, roč. 3, č. 1, s. 31

  • 2000

    K harmónii a hudobnej forme novej duchovnej piesne

    Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe, 2000, roč. 3, č. 1, s. 30 – 31

  • 2000

    Recepcia hudby Johanna Sebastiana Bacha v súčasnosti

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2000, Bratislava, roč. 26, č. 4, s. 467 – 473

  • 2000

    On the threshold of the third millenium – rock, pop, jazz, praise or curse

    Hrčková, Naďa (ed.): Koniec storočia, koniec tisícročia / Ende des Jahrhunderts, Ende des Millenniums. Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1999, Bratislava, 8. – 10. novembra 1999, 2000, Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava, s. 266 – 270
    (272 s., 1. vyd.)

  • 2000

    K niektorým problémom zavádzania populárnej hudby do hudobnej výchovy na základných školách

    Populární hudba a škola. Zborník z medzinárodnej konferencie, Praha, 10. – 12. mája 1999, Poledňák, Ivan (ed.), 2000, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, Praha, s. 107 – 116
    (149 s., 1. vyd.)

  • 2000

    Moderná populárna hudba a jej odraz v liturgickej hudbe z hľadiska emocionálneho

    Slovenská liturgická hudba na nových cestách. Musicologica Slovaca et Europaea XX – XXI, 2000, Ústav hudobnej vedy SAV, VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, Bratislava, s. 269 – 274
    (Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe, roč. 4, č. 1, 2001, s. 21 – 23)

  • 2000

    Axiologické vzťahy v bipolaritnej slovenskej hudbe

    Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia I / Slowakische Komponisten I. Zborník /Bericht/ z medzinárodného kolokvia, Bratislava, 28. – 31. októbra 1998, 2000, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 211 – 218
    (265 s., 1. vyd.)

  • 2000

    Nová duchovná pieseň na Slovensku

    Slovenská liturgická hudba na nových cestách. Musicologica Slovaca et Europaea XX – XXI, 2000, Ústav hudobnej vedy SAV, VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, Bratislava, s. 149 – 176

  • 1999

    Problematika liturgického spevu na Slovensku vo filmovom spracovaní

    Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe, 1999, roč. 2, č. 3, s. 29 – 30

  • 1999

    Nová duchovná pieseň na Slovensku

    Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe, 1999, roč. 2, č. 2, s. 32 – 34
    (pokr. č. 3, 1999, s. 32 – 33, č. 1, 2000, s. 29 – 31)

  • 1998

    Rytmické archetypy v jazze a rocku ako kultúrny prejav negujúci “národné” a smerujúci k “univerzálnemu”

    Národné, individuálne a univerzálne prvky v hudbe. Zborník z medzinárodnej muzikologickej konferencie, Bratislava, 3. – 5. októbra 1996. Edícia Bibliotheca musicae neosoliensis 3, Lengová, Jana (ed.), 1998, Nadácia Jána Levoslava Bellu, Banská Bystrica, s. 135 – 142

  • 1998

    Nový sociálny, politický a spoločenský priestor v súčasnej slovenskej hudbe (zmeny v postavení a nazeraní na skladateľa)

    Hrčková, Naďa (ed.): Súčasná hudba medzi Východom a Západom / Zeitgenössische Musik zwischen Ost und West. Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1997, Bratislava, 10. – 13. novembra 1997, 1998, Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava, s. 243 – 252
    (260 s., 1. vyd.)

  • 1995

    Rozmanitosť kultúr – mnohotvárnosť posolstiev, populárnosť kultúr – jednotvárnosť posolstiev?

    (Filozoficko-teoretická reflexia spojená s aplikáciou na najmladšiu generáciu slovenských skladateľov)

    Hudba ako posolstvo. Hudba a totalita / Musik als Botschaf. Musik und Totalität. Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1993, Bratislava, 11. – 13. novembra 1993, 1995, Festival Melos-Étos, Bratislava, s. 233 – 237

  • 1994

    Improvizácia a jej rôzne podoby v jazze a rocku

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1994, Bratislava, roč. 20, č. 2, s. 297 – 321

  • 1994

    Moderná populárna hudba a džez v školstve na Slovensku

    Hudobno-pedagogické interpretácie 2. Zborník štúdií z vedecko-pedagogickej konferencie Hudobná výchova vo vývoji súčasnej hudobnej kultúry, Vereš, Jozef (vedecký redaktor), 1994, Vysoká škola pedagogická, Nitra
    (165 s., 1. vyd.)

  • 1988

    Slovenská populárna hudba

    Populárna hudba a jej postavenie v socialistickej knižnici. Zborník materiálov, Duka-Zólyomiová, Emese (ed.), 1988, Univerzitná knižnica v Bratislave, Bratislava, s. 53 – 60

Personálna bibliografia – Vedecké recenzie

  • 2017

    M. Rúfus Modlitbičky: J. Bezek, Bratislavský detský zbor

    Hudobný život, 2017, Bratislava, roč. 49, č. 9, s. 39 – 40

  • 2016

    Kristína Prekopová: Úsvit

    Pavian Records 2016

    Hudobný život, 2016, Bratislava, č. 7 – 8, s. 58 – 59
    (recenzia CD, Kristína Prekopová – skladateľka, klaviristka, speváčka, klezmer, swing, jazzrock, šansón, dark, world music)

  • 2016

    Hana Šebestová: Utajená

    Hudobný fond 2016

    Hudobný život, 2016, Bratislava, č. 7 – 8, s. 59
    (recenzia CD, Hana Šebestová – speváčka, Ľuboš Šrámek – klavír, slovenský jazz)

  • 2010

    Beličová, Renáta (ed.): Hudobný život na Slovensku – kontinuita či diskontinuita? 2.

    Nástup diverzity – dynamizmus živej kultúry?

    Acta Humanica. Časopis katedry pedagogických štúdií, 2010, Fakulta humanitných vied, Žilinská univerzita v Žiline, Žilina, roč. 7, č. 1, s. 182 – 185

  • 2009

    Musicologica Slovaca et Europea XXVI

    Opus musicum. Hudební revue, 2009, Brno, roč. 41, č. 5, s. 58 – 61

  • 2000

    Súčasná hudba medzi Východom a Západom

    Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1997

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2000, Bratislava, roč. 26, č. 1 – 2, s. 241 – 243

Personálna bibliografia – Umelecká kritika a publicistika

  • 2018

    Sconfinando: G. Conte

    Hudobný život, 2018, roč. 50, č. 9, s. 38 – 39

  • 2016

    World music festival Bratislava

    Hudobný život, 2016, roč. 48, č. 10, s. 34

  • 2016

    Konferencia Slovensko a wolrd music

    Hudobný život, 2016, roč. 48, č. 10, s. 35

  • 2015

    A szlovák jazz új arcai

    Gramofón, 2015, roč. 20, č. 3, s. 7 – 11

  • 2012

    K histórii slovenského jazzu – 9. časť

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 24. 4. 2012

  • 2012

    K histórii slovenského jazzu – 6. časť

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 7. 3. 2012

  • 2012

    K histórii slovenského jazzu – 2., 3. časť

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 8. 2. 2012

  • 2012

    K histórii slovenského jazzu – 10. časť

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 11. 4. 2012

  • 2012

    K histórii slovenského jazzu – 7. časť

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 20. 3. 2012

  • 2012

    K histórii slovenského jazzu – 4. časť

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 23. 2. 2012

  • 2012

    Duke Ellington Orchestra predviedol umenie big bandu

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 28. 9. 2012

  • 2012

    K histórii slovenského jazzu – 8. časť

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 27. 3. 2012

  • 2012

    K histórii slovenského jazzu – 5. časť

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 29. 2. 2012

  • 2012

    K histórii slovenského jazzu – 1. časť

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 31. 1. 2012

  • 2010

    BHS Egon Krák – Jazzphony Concerto

    Jazz.sk [elektronický zdroj], 9. 12. 2010

  • 2008

    Praise and worship – nová gospel music po roku 2000

    Hudba, 2008, Hevhetia, Košice, roč. III, č. 1, s. 58

  • 2008

    Jazz vo východnom bloku – hnutie odporu prostredníctvom kultúrnej výmeny

    Hudobný život, 2008, Bratislava, roč. 40, č. 5, s. 33

  • 2007

    Miloš Janoušek, Hana Daubnerová, Juraj Drobný a kolektív: Folk na Slovensku

    Hudba, 2007, Hevhetia, Košice, roč. II, č. 3, s. 105

  • 2007

    Hudba je veľríša... rozhovory s Iljom (výber)

    Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 2, s. 1 – 5
    (Webmag)

  • 2006

    Od Perotina po Reicha

    8. ročník medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos

    Hudobný život, 2006, Bratislava, roč. 38, č. 2, s. 25

  • 2006

    Naďa Hrčková: Dejiny hudby VI. Hudba 20. storočia (1)

    Opus musicum. Hudební revue, 2006, Brno, roč. 38, č. 1, s. 62 – 63
    (Tempo, č. 1, 2007, s. 30 – 31)

  • 2001

    BJD Horizont 2001

    SME, 2001, Bratislava, roč. 9, č. 230, s. 11

  • 2000

    Bratislavské jazzové dni

    SME, 2000, Bratislava, roč. 8, č. 229, s. 1 – 2

  • 2000

    Contemporary Slovak organ – Ilja Zeljenka, Ján Vladimír Michalko, Juraj Beneš

    Opus musicum. Hudební revue, 2000, Brno, roč. 32, č. 5, s. 55
    (recenzia CD)

  • 2000

    Bass Friends

    Slovenská jazzová spoločnosť, Bratislava, s. 1 – 2
    (Slovak Jazz Society, sprievodný text k CD)

  • 1999

    Bratislavské jazzové dni

    SME, 1999, roč. 7, č. 237, s. 12 – 15

  • 1999

    Adriena Bartošová: Adriena

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 9, s. 54
    (recenzia CD)

  • 1999

    Hiroko Takada Quartet: A song for someone. Traurige Tropen 1998

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 10, s. 49 – 50

  • 1999

    Bratislavské jazzové dni. 25 rokov

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 10, s. 6 – 10

  • 1999

    Peter Nagy a jeho cesty, CD-ROM, KDK 1996

    Literárny týždenník, 1999, Bratislava, roč. 12, č. 9, s. 14
    (recenzia)

  • 1999

    Ján Hajnal: Monkov tatranský sen

    Bratislava, s. 1 – 7
    (sprievodný text k CD, Slovak Jazz Edition)

  • 1998

    Urazená samoľúbosť, apologetika

    Domino fórum, 1998, Bratislava, roč. 7, č. 22, s. 15

  • 1998

    Džez na Slovensku prostredníctvom P. Lipu

    Peter Lipa a jeho cesty, CD-ROM, KDK, 1997

    SME, 1998, Bratislava, roč. 6, č. 99, s. 8

  • 1998

    Bratislavské jazzové dni Corgoň 1998

    SME, 1998, Bratislava, roč. 6, č. 239, s. 8

  • 1998

    Boston Drivers: Fireball, CD

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 6, s. 8
    (recenzia CD, Hopscotch Mus. Prod., 1997)

  • 1998

    Peter Cardarelli – Mr. Knight, CD, pb & ib 1998

    Jazz News, 1998, roč. 2, č. 2, s. 6

  • 1998

    Juraj Tatár – Ibachur, CD, Madre, 1998

    Jazz News, 1998, roč. 2, č. 2, s. 6

  • 1998

    Daňovej priznania

    Literárny týždenník, 1998, Bratislava, roč. 11, č. 44, s. 14
    (recenzia CD)

  • 1998

    Matúš Jakabčic Tentet

    Featuring special guest Greg Hopkins

    Hudobný fond, Bratislava, s. 1 – 2
    (sprievodný text k CD)

  • 1997

    KAJANOVÁ, Yvetta – BARTOŠ, Juraj: Cesta intuíciou Juraja Bartoša

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 8, s. 1, 4

  • 1997

    BB Band dixieland jazz band

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 7, s. 102

  • 1996

    Generácia 80/90

    Hudobný život, 1996, Bratislava, roč. 28, č. 21, s. 6 – 7

  • 1996

    Negatívne činitele v modernej populárnej hudbe

    Adoremus. Časopis o duchovnej hudbe, 1996, roč. 2, č. 2, s. 26 – 27

  • 1995

    Ľubomír Chalupka

    Hudobný život, 1995, Bratislava, roč. 27, č. 16 – 17, s. 3

  • 1995

    Hudba vo filme a televízii

    Hudobný život, 1995, Bratislava, roč. 27, č. 11 – 12, s. 10

  • 1995

    Čo vlastne počúvame?

    Adoremus. Časopis o duchovnej hudbe, 1995, roč. 1, s. 17 – 19

  • 1994

    LÁBSKA-KAJANOVÁ, Yvetta – VIZÁR, Vladimír: Vladimír Vizár – 35 rokov s jazzom

    Hudobný život, 1994, Bratislava, roč. 26, č. 23 – 24, s. 13

  • 1994

    LÁBSKA-KAJANOVÁ, Yvetta – HÚŠČAVA, Dušan: Nielen saxofonista, ale aj pedagóg Dušan Húščava

    Hudobný život, 1994, Bratislava, roč. 26, č. 19, s. 8

  • 1994

    Tony Brown: Jimi Hendrix, jeho život, láska a hudba

    Knihy z vydavateľstva Champagne Avantgarde

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1994, Bratislava, roč. 20, č. 2, s. 372 – 373

  • 1994

    Beatles, ich vlastnými slovami

    Knihy z vydavateľstva Champagne Avantgarde

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1994, Bratislava, roč. 20, č. 2, s. 375 – 376

  • 1994

    Dave Thompson – Jo-Ann Green: The Cure

    Knihy z vydavateľstva Champagne Avantgarde

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1994, Bratislava, roč. 20, č. 2, s. 374

  • 1994

    John W. Duffy: Prince

    Knihy z vydavateľstva Champagne Avantgarde

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1994, Bratislava, roč. 20, č. 1, s. 374 – 375

  • 1993

    Z nových kníh o hudbe

    Milan Tesař: Elán, Mark Putterford, Xavier Russell: Metallica

    Literárny týždenník, 1993, Bratislava, roč. 6, č. 48, s. 14 – 15

  • 1993

    Slovenský rock s novou tvárou

    Literárny týždenník, 1993, Bratislava, roč. 6, č. 47, s. 15

  • 1993

    Martin Burlas, Ivan Csudai a kolektív

    Literárny týždenník, 1993, Bratislava, roč. 6, č. 31, s. 15
    (recenzia CD)

  • 1993

    Aj pop je krásne umenie. Estetika moderny a postmoderny v rocku

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 8, s. 11

  • 1993

    Aj pop je krásne umenie. Estetika moderny a postmoderny v jazze

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 8, s. 10 – 11

  • 1993

    Devätnáste Bratislavské jazzové dni

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 22, s. 4

  • 1993

    Bratislavské hudobné slávnosti ’93

    Jazz v Redute

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 21, s. 1

  • 1993

    Koncert z tvorby mladých skladateľov

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 20, s. 5

  • 1993

    Za Ladislavom Gerhardtom

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 17, s. 11

  • 1993

    LÁBSKA, Yvetta – ŠOŠOKA, Jozef: Tvorivosť a energia sú nadovšetko

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 17, s. 10

  • 1993

    LÁBSKA, Yvetta – LIPA, Peter: Chcem viac spievať

    Jazzročie Petra Lipu

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 13 – 14, s. 8 – 9

  • 1993

    LÁBSKA, Yvetta – ŠKUTA, Mikuláš: Viac ako klavirista

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 13 – 14, s. 8 – 9

  • 1992

    Známi i neznámi. Na okraj Jazzových dní

    Večerník, 22. 10. 1992, Bratislava, roč. 37, č. 208, s. 5
    (Bratislavské džezové dni 1992)

  • 1992

    LÁBSKA, Yvetta – BALÁSZ, Juraj: Krycie meno Just Jazz

    Smena na nedeľu, 1992, Bratislava, roč. 26, č. 5, s. 5

  • 1992

    Pompézne Evanjelium o Márii

    Hudobný život, 1992, Bratislava, roč. 24, č. 7, s. 6

  • 1992

    Osemnáste Bratislavské jazzové dni

    Rozličné a pestré...

    Hudobný život, 1992, Bratislava, roč. 24, č. 21, s. 1, 3

  • 1992

    Jazzová legenda

    Hudobný život, 1992, Bratislava, roč. 24, č. 20, s. 7

  • 1992

    Učili sa nielen žiaci, ale aj pedagógovia

    Hudobný život, 1992, Bratislava, roč. 24, č. 16, s. 4

  • 1992

    Atrakcia a krása Bratislavských jazzových dní 1992

    Telegraf, 19. 9. 1992, roč. 1, č. 222, s. 4

  • 1992

    Osemnásty ročník Bratislavských jazzových dní

    Denný Telegraf, 23. 10. 1992, roč. 1, č. 20, s. 8 – 10

  • 1992

    Divné slovo muzikológ

    Deviate sympózium mladých muzikológov

    Telegraf, 29. 5. 1992, roč. 1, č. 125, s. 2

  • 1992

    Tradičný jazz a my

    Telegraf, 22. 5. 1992, roč. 1, č. 119, s. 2

  • 1991

    LÁBSKA, Yvetta – KOZMA, Pavol: Krátky návrat po rokoch

    (Pavol Kozma čerstvým absolventom Berkly v Bostone)

    Kultúrny život, 1991, Bratislava, roč. 25, č. 50, s. 13

  • 1991

    LÁBSKA, Yvetta – ONDREIČKA, Karol: Tak to bolo

    Hovoríme s džezmanom Karolom Ondreičkom

    Smena na nedeľu, 1991, Bratislava, roč. 25, č. 48, s. 5

  • 1991

    Big Band Bratislavského Konzervatória (v Turecku a vo Francúzsku)

    Kultúrny život, 1991, Bratislava, roč. 25, č. 38, s. 13

  • 1991

    Čo nového?

    Smena na nedeľu, 2. 11. 1991, Bratislava, roč. 25, č. 257, s. 5

  • 1991

    Slovenská jazzová spoločnosť v nových podmienkach

    Hudobný život, 1991, Bratislava, roč. 23, č. 2, s. 4

  • 1991

    LÁBSKA, Yvetta – BREINER, Peter: Recesia alebo rezignácia

    Hudobný život, 1991, Bratislava, roč. 23, č. 11, s. 5

  • 1991

    Liturgický spevník 1 a 2

    Katolícke noviny, 1991, Bratislava, roč. 106, č. 44, s. 11

  • 1990

    LÁBSKA, Yvetta – LIPA, Peter – ŠPANKO, Patrick – RUNDES, Jozef: Miesto pod slnkom 2

    Dokončenie besedy o Slovenskej jazzovej spoločnosti

    Pravda, 2. 2. 1990, Bratislava, roč. 71, č. 28, s. 5

  • 1990

    LÁBSKA, Yvetta – LIPA, Peter – ŠPANKO, Patrick – RUNDES, Jozef: Miesto pod slnkom 1

    Beseda o vznikajúcej Slovenskej jazzovej spoločnosti

    Pravda, 1. 2. 1990, Bratislava, roč. 71, č. 27, s. 5

  • 1990

    Viete, čo je Slovenská jazzová spoločnosť?

    Život, 1990, Bratislava, roč. 40, č. 43, s. 57

  • 1990

    LABSKÁ, Yvetta – BODNÁR, Pavol: Jazz skúša šťastie vo svete

    Kultúrny život, 1990, Bratislava, roč. 24, č. 31, s. 12

  • 1990

    LÁBSKA, Yvetta – BENEŠ, Juraj: Hudobný svet Juraja Beneša

    K päťdesiatinám skladateľa

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 6, s. 4

  • 1990

    Držať krok so svetom

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 19, s. 4

  • 1990

    Bicie nástroje alebo nové chápanie času

    Miedzynarodowe warsztaty perkusyjne Bydgoszcz 1990

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 18, s. 4

  • 1990

    Komerčný či nekomerčný?

    K 15. jubilejnému jazzovému festivalu v Haagu

    Národná obroda, 16. 8. 1990, Bratislava, roč. 1, č. 80, s. 10

  • 1990

    Šestnáste Bratislavské jazzové dni, 26. – 28. októbra 1990

    Park kultúry a oddychu, Bratislava
    (11, [1] s., 1. vyd.)

  • 1989

    Trojdňový sviatok džezu

    Rytmus, 1989, Bratislava, roč. 40, č. 1, s. 23 – 25

  • 1989

    Koncert populárnej hudby

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 6, s. 5

  • 1989

    Medzinárodný večer – 4. 10.

    Džez na BHS

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 24, s. 5

  • 1989

    Džezové dni v Debrecíne

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 21, s. 3

  • 1989

    Džez v Žiline

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 12, s. 5

  • 1989

    Bratislavské džezové dni

    Poznámky k 15. ročníku medzinárodného festivalu

    Literárny týždenník, 1989, Bratislava, roč. 2, č. 47, s. 15

  • 1989

    Stevie Wonder

    Lýrová predohra veľkej osobnosti populárnej hudby

    Literárny týždenník, 1989, Bratislava, roč. 2, č. 25, s. 15

  • 1988

    kol.: Nová slovenská hudba. 13. ročník prehliadky

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 6, s. 1, 9 – 12

  • 1988

    O význame najvýznamnejšom

    16. ročník Slovenského festivalu politickej piesne v Martine

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 5, s. 4

  • 1988

    LÁBSKA, Yvetta – LIPA, Peter: Poraďte, ako ďalej!

    O džeze, Lýre, obecenstve, džezových dňoch a o sebe hovorí Peter Lipa

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 15, s. 9

  • 1988

    O súčasných otázkach modernej populárnej hudby

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 13, s. 8

  • 1988

    Z džezových stried

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 1, s. 3
    (pokr. č. 9, 14, 24, s. 4, 5, 4)

  • 1988

    Horúci kolotoč džezu. 14. bratislavské džezové dni

    Literárny týždenník, 1988, Bratislava, roč. 1, č. 11, s. 15

  • 1987

    Po siedmykrát Blues na Dunaji

    Rytmus, 1987, Bratislava, roč. 38, č. 3, s. 26 – 27

  • 1987

    Festival v novom rúchu

    Nové Slovo, 1987, Bratislava, roč. 29, č. 46

  • 1987

    Na rozhraní druhov a žánrov

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 21, s. 3

  • 1987

    Medzinárodné hudobné kurzy animácie a perkusie Bydgoszcz 1987

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 19, s. 6

  • 1987

    V skratke o novom súbore Bratislavskom sláčikovom triu

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 18, s. 2

  • 1986

    Folkfórum ’86

    V slovenskom folku bez iskričky

    Rytmus, 1986, Bratislava, roč. 37, č. 7, s. 26 – 27

  • 1986

    Meditácia na tému Gitariáda ’86

    Rytmus, 1986, Bratislava, roč. 37, č. 6, s. 22 – 23

  • 1986

    Vo víre slnečného Debrecínu ’86

    Rytmus, 1986, Bratislava, roč. 37, č. 11, s. 24 – 25

  • 1986

    Dvanásť taktov?

    Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 51

  • 1985

    Vysoká úroveň koncertu

    Piate folkové Folkfórum 1985

    Rytmus, 1985, Bratislava, roč. 36, č. 7, s. 26

  • 1985

    Stretnutie dvoch generácií džezu

    Vitouš Trio a Jazz Cellula

    Rytmus, 1985, Bratislava, roč. 36, č. 6, s. 28

  • 1985

    Gitariáda, skupiniáda alebo rockiáda?

    Rytmus, 1985, Bratislava, roč. 36, č. 5, s. 28

  • 1985

    10. Bratislavské džezové dni v znamení free

    Ešte jeden pohľad na najvýznamnejšie džezové podujatie

    Rytmus, 1985, Bratislava, roč. 36, č. 2, s. 28 – 29

  • 1985

    Blues na Dunaji

    Vygradovaný večer

    Populár, 1985, Bratislava, roč. 17, č. 4, s. 1 – 3

Personálna bibliografia – Recenzie

  • 2018

    Giorgio Conte: Sconfinando

    Hudobný život, 2018, roč. 50, č. 9, s. 39

  • 2018

    Fats Jazz Band: Večer pri Dunaji

    Hudobný život, 2018, roč. 50, č. 7 – 8, s. 58

  • 2018

    András Dés Trio: The Worst Singer in the World

    Hudobný život, 2018, roč. 50, č. 7 – 8, s. 59

  • 2018

    Jana Gavačová: Biele noci

    Hudobný život, 2018, roč. 50, č. 11, s. 39

  • 2017

    Jana Bezek, Milan Rúfus: Modlitbičky

    Hudobný život, 2017, roč. 49, č. 9, s. 39
    ((Pavian Records))

  • 2016

    Bezek Trio: Cracow

    Hudobný život, 2016, roč. 48, č. 1 – 2, s. 53

  • 2016

    I. Pietraszewski: Jazz in Poland. Improvised Freedom

    Hudobný život, 2016, roč. 48, č. 1 – 2, s. 55

Personálna bibliografia – Knižné monografie

  • 2019

    BLÜML, Jan – KAJANOVÁ, Yvetta – RITTER, Rüdiger (zost.): Popular music in Communist and Post-communist Europe

    Peter Lang, Berlín
    (348 s., 1. vyd., Edícia: Jazz under State Socialism. Zv. 6)

  • 2016

    KAJANOVÁ, Yvetta – PICKHAN, Gertrud – RITTER, Rüdiger (ed.): Jazz from Socialist Realism to Postmodernism

    Peter Lang, Frankfurt am Main
    (310 s., 1. vyd., Series: Jazz under State Socialism)

  • 2014

    Slovenský jazz, kontexty a súvislosti

    Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava
    (316 s., 1. vyd., faks., fotogr., ilustr., noty, portr.)

  • 2014

    On the History of Rock Music

    Peter Lang, Frankfurt am Main
    (160 s., 1. vyd.)

  • 2010

    K dejinám rocku

    Coolart, Bratislava
    (128 s., 1. vyd.)

  • 2010

    Postmoderna v hudbe. Minimal, rock, pop, jazz

    Univerzita Komenského v Bratislave, Bratislava
    (198 s., 1. vyd.)

  • 2010

    K dejinám jazzu

    Coolart, Bratislava
    (110 s., 1. vyd.)

  • 2009

    Gospel music na Slovensku

    Coolart, Bratislava
    (256 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2003

    Kapitoly o jazze a rocku

    Epos, Ružomberok
    (64 s., 1. vyd.)

  • 2001

    HRČKOVÁ, Naďa – KAJANOVÁ, Yvetta – KAJANOVÁ, Yvetta : Slovenskí skladatelia II. (Sociologická sonda)

    Orman, Bratislava
    (73 s., 1. vyd.)

  • 2000

    The Book of Slovak Jazz

    Hudobné centrum, Bratislava
    (96 s., 1. vyd., text: anglický)

  • 1999

    Slovník slovenského jazzu

    Národné hudobné centrum, Bratislava
    (156 s., 1. vyd.)

  • 1997

    Rozhovory s Iljom

    Vydavateľstvo Spolku slovenských spisovateľov, Bratislava
    (139 s., 1. vyd.)

  • 1995

    Hop do pop. Abeceda modernej populárnej hudby

    Bratislava
    (24 s., 2004 - 2. vyd., 1995 - 1. vyd., Simplex, s. r. o.)

Personálna bibliografia – Editorská činnosť

  • 2017

    KAJANOVÁ, Yvetta a kol. (zost.): Un secolo di jazz: la creativitá estemporanea = A century of jazz: impromptu creativity

    Katalóg k výstave, ktorá sa konala 19. marca – 30. apríla 2017, Chiasso, Taliansko

    Milano
    (172 s., 1. vyd., Vydavateľsvo: Skira editore)

  • 2013

    KAJANOVÁ, Yvetta (ed.): European Jazz Personalities

    Zborník z medzinárodnej konferencie, Bratislava, 22. – 24. apríla 2013 / International Conference, Bratislava, April 22 – 24, 2013

    Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava
    (40 s., 1. vyd., 1 CD-ROM)

Personálna bibliografia

  • 2020

    BARTOŠOVÁ, Adriena – KAJANOVÁ, Yvetta: Ľubomír Chalupka zostala iba prázdna strana...

    Slovenská hudba, 2020, roč. 46, č. 2, s. 95 – 98

Bibliografia – Recenzie

  • 2019

    FUJÁK, Július: Emanácie hudobnej semiosféry

    Hudobný život, 2019, roč. 51, č. 1 – 2, s. 54 – 55

  • 2018

    FUJAK, Július: Vis-à-Vis. Dialógy (nielen) o hudbe

    Hudobný život, 2018, roč. 50, č. 10, s. 39

Bibliografia

  • 2009

    GRICH, Stanislav: Yvetta Kajanová: Gospel music na Slovensku

    Hudobný život, 2009, Bratislava, roč. 41, č. 9, s. 38 – 39

  • 2003

    WASSERBERGER, Igor: Yvetta Kajanová: Kapitoly o jazze a rocku

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2003, Bratislava, roč. 29, č. 3 – 4, s. 548

  • 2000

    KREKOVIČ, Slavomír: Yvetta Kajanová

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 7 – 8, s. 65

  • 2000

    POKORNÝ, Juraj – LÁBSKA-KAJANOVÁ, Yvetta: Študent je ten, kto ma núti rozmýšľať

    Keď prevažuje orientácia na konzumnosť a povrchnosť

    Slovo. Politicko-spoločenský týždenník, 2000, Bratislava, roč. 2, č. 31 – 32, s. 18

  • 1999

    KREKOVIČ, Slavomír: Yvetta Kajanová: Rozhovory s Iljom

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 3, s. 38

x