-
1983 – 1986
súkromné štúdium hry na flaute (Vladislav Brunner st.)
-
1986 – 1992
Konzervatórium v Bratislave (flauta – Dagmar Zsapková), súčasne súkromné štúdium kompozície (Ladislav Burlas a Ilja Zeljenka)
-
1990 – 1991
štipendijné pobyty v rámci nadácie Künstlerhaus Boswil vo Švajčiarsku
-
1990 – 1995
VŠMU (kompozícia – Ilja Zeljenka), súčasne súkromné štúdium elektroakustickej hudby u Juraja Ďuriša v Experimentálnom štúdiu Slovenského rozhlasu
-
od 1991
člen VENI ensemblu a súboru TULEŇ
-
1993
štipendijný pobyt na Nottingham Trent University vo Veľkej Británii (K. Jones)
-
1994
spoluzakladateľ súboru Vapori del Cuore
-
1994
spoluzakladateľ Malomestského komorného orchestra Požoň sentimentál
-
1994 – 1998
viceprezident ISCM – Slovak Section
-
1995
člen dramaturgickej komisie festivalu Večery novej hudby
-
1996 – 2005
VŠMU (doktorandské štúdium kompozície – Vladimír Bokes)
-
1996
študijný pobyt na Akademie für Neue Musik (B. Schaeffer, M. Choloniewski)
-
2007
kompozičný kurz IMAutomaat – Kulturfabrik Hainburg: Theremin-Sensor- Workshop (A. Smirnov)
-
2018
habilitácia – HAMU Praha v odbore Skladba: Stieranie hraníc žánrov a druhov v súčasnej opere
"Centrum Piačekovho kompozičného záujmu predstavujú multimediálne projekty, synteticky spájajúce hudobný prejav s prvkami naivného divadla (Corrado, 1993; !AHORA FUERA DE BURLAS!, 1994). Pri svojich kompozičných realizáciách vychádza z princípu hry, pričom využíva techniku koláže, citácií a alúzie na sféry „nevážnej“ hudobnej kultúry (filmová hudba, pop music). Sám pritom v rámci svojich projektov vystupuje ako interpret-multiinštrumentalista, ktorý riadi naštudovanie i pódiové predvedenie kompozícií. Tieto ideály ho vedú k úzkej spolupráci s umelcami z ďalších umeleckých odvetví (divadlo, výtvarné umenie). Za najväčší úspech autora možno považovať udelenie prvej ceny skladbe Flauto dolce ’91 na 13. súťaži skladateľov elektroakustickej a počítačovej hudby Russolo-Pratella 1991."
(GODÁROVÁ, Katarína: Marek Piaček. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 226.)